آیت‌الله سبحانی: راه ورود فکر و اندیشه را نمی‌توان بست

آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: با توجه به گستردگی ابزار اطلاع‌رسانی جامعه، نیازمند مدیریتی قوی مبتنی بر دانایی و آگاهی هستیم.

 

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایات بر ضرورت زمان‌شناسی طلاب و علما تأکید کرد و گفت: با توجه به ابزار گسترده اطلاع‌رسانی، علما و مردم باید خود را به علم روز مجهز کنند.

وی تبادل سریع اطلاعات در جهان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در چنین زمانی که هر نوع تفکری به وسیله شبکه‌های اینترنتی به سراسر جهان منتقل می‌شود، سکون و بی‌تحرکی بی‌معنا است.

حضرت آیت‌الله سبحانی نقش علما و طلاب حوزه علمیه را در آگاهی‌بخشی به مردم سنگین ارزیابی و اظهار کرد: علما و طلاب در عرصه تبلیغ دین و بیان ارزش‌های دینی نقش مهمی دارند و با زمان‌شناسی می‌توانند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنند.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) عقل و اختیار را از ویژگی‌های بارز انسان نسبت به دیگر موجودات دانست و گفت: انسان به وسیله عقل و اختیار می‌تواند در هر رشته و زمینه‌ای حرکت کند و در این راه به سعادت یا شقاوت برسد.

این مرجع تقلید هم‌چنین خطاب به طلاب بیان کرد: کسانی در حوزه موفق هستند که خوب درس بخوانند، در نویسندگی پیشرفت کنند و مبلغ خوبی باشند.

حضرت‌ آیت‌الله سبحانی با اشاره به برخی از سیاه نمایی‌ها در جامعه، ابراز کرد: برای رسیدن به حقیقت و مقابله با چنین افرادی باید از عقل و تدبیر استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام عربستان مبنی بر عدم انتشار و ورود کتاب‌های شیعی، تأکید کرد: البته باید به این موضوع توجه کرد که راه ورود فکر و اندیشه را نمی‌توان بست.
آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: با توجه به گستردگی ابزار اطلاع‌رسانی جامعه، نیازمند مدیریتی قوی مبتنی بر دانایی و آگاهی هستیم.

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. رائی

    عجیب این که آیت الله این سخنان آخری را در کشور ما قبول ندارد.چرا نمی شود بست؟. مگر ایشان از هواداران جامعه یسته و کانالیزه شده فقهی نیستند؟…سیاسیت یک بام و چندصد هوا.بیامرزاد بزرگان حوزوی چون حائری و خراسانی و …را

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.