گرجستان بر ضد وهابیت

حاجی علی علیوف رئیس بخش گرجستان اداره مسلمانان قفقاز از وهابیت به عنوان یک معضل جدی در گرجستان یاد کرد.

 

به گزارش پایگاه سلام‌نیوز جمهوری آذربایجان، وی ادامه داد: میان شیعیان و اهل سنت در گرجستان اختلافی وجود ندارد و حتی عالمان شیعه در مساجد اهل سنت و عالمان اهل سنت در مساجد شیعیان سخنرانی و وعظ می‌کنند. اما معضلی جدی به نام وهابیت در گرجستان در حال شکل‌گیری است که باید این معضل را با روشنگری و اطلاع‌رسانی از میان برداشت.

به گفته علیوف، حکومت گرجستان در حال مبارزه جدی با وهابیت است. وهابیان تلاش می‌کردند مسجد بنا کنند و تبلیغات بسیاری نیز از طریق رسانه‌های مختلف انجام دهند.

علیوف تأکید کرد:‌ این فعالیت‌ها هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسید اما از سال 2010 بدین سو آنان موفق به ساخت مسجد در گرجستان شدند. اما با تلاش نهادهای اجتماعی این مسجد بسته شد. به همین خاطر همه باید دست در دست هم دهیم و مانع فعالیت چنین جریان‌هایی شویم.

به گزارش دین‌آنلاین، نزدیک به یک میلیون مسلمان در جمهوری گرجستان زندگی می‌کنند که اکثر آن‌ها شیعه و ترک‌زبان هستند. بخشی از ترکان مهاجر از ترکیه و گرجی‌های مسلمان نیز با مذهب اهل سنت در این کشور زندگی می‌کنند.

حکومت گرجستان بر آزادی فعالیت‌های دینی در این کشور تأکید می‌کند اما فعالیت‌های وهابیت در کشورهای مشترک‌المنافع به خصوص در مناطق آذربایجان، چچن و داغستان روز به روز در حال گسترش است و این فعالیت در گرجستان نیز در حال گسترش است.
حاجی علی علیوف رئیس بخش گرجستان اداره مسلمانان قفقاز از وهابیت به عنوان یک معضل جدی در گرجستان یاد کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.