تقسیم جهان اسلام، تهدیدی برای مسیحیان منطقه

اسقف انطاکیه تأکید کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های فراروی مسیحیان در جامعه عربی، رشد و توسعه حرکت‌های تکفیری است .

به گزارش دین آنلاین به نقل از پایگاه النشره «اسقف گریگوریوس سوم» اسقف کاتولیک انطاکیه در نامه‌ای به مناسبت عید میلاد حضرت مسیح (ع) تأکید کرد: خطر تقسیم جهان اسلام و رشد و توسعه حرکت‌های تکفیری در کشورهای اسلامی بزرگترین خطر برای مسیحیان به شمار می‌رود.

وی افزود: این چالش‌ها و چگونگی تعامل با آن‌ها و پاسخ به چالش‌ها مسئولیت مشترک مسیحیان و مسلمانان است. مسیحیان و مسلمانان به یک میزان از رشد و انتشار گروه‌های تکفیری هراس دارند، لذا ما مسیحیان و مسلمانان باید در مقابل آنان ایستاده و با آنان مبارزه کنیم.

اسقف انطاکیه خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مسیحی عرب، برادران مسلمان خود را از توطئه‌هایی که دین اسلام را نشانه گرفته است هشدار می‌دهم و می‌گویم که مبارزه با تکفیر و افراطی‌گری به صلاح مسلمانان است. ما مسیحیان و مسلمانان باید در یک صف واحد در برابر این افراطی‌گری‌ها ایستادگی نماییم.

 

وی در ادامه نامه خود خطاب به برادران مسلمان خود تأکید کرد: اگر شما می‌خواهید که مسیحیان همراه با شما و در کشور و سرزمین شما باقی بمانند، باید به دو مسئله مهم توجه کنید: حل مسئله فلسطین و اقدام جدی برای رشد ارزش‌های اسلام حقیقی به دور از  تکفیر. مسلمانان باید اسلام خود را از شر این جریانات که در درجه اول به دینشان ضربه می‌زند، دور کنند و با یکدیگر متحد باشند.

 
اسقف انطاکیه تأکید کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های فراروی مسیحیان در جامعه عربی، رشد و توسعه حرکت‌های تکفیری است .

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.