ابرقهرمان زن مصری به حمایت از حجاب برمی‌خیزد

«دینا محمد»، دختر 19 ساله مصری در آرزوی اجرای عدالت، رؤیاهای کودکانه خود را با خلق یک ابرقهرمان مسلمان محجبه که به جنگ تصورات نادرست در مورد حجاب و تبعیض علیه بانوان مسلمان می‌‌رود، در قالب یک مجموعه کتاب مصور به تصویر می‌کشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، دینا محمد می‌گوید: اگر چه بانوان مسلمان محجبه اکثریت جامعه پیرامون من را تشکیل می‌دهند اما نمود کمی از آن‌ها وجود دارد.

در این مجموعه کتاب مصور «قاهره»؛ ابرقهرمان زن مسلمان به جنگ تبعیض‌های جنسیتی و جنایت‌هایی که علیه بانوان در جامعه مصر صورت می‌گیرد، می‌رود. این کتاب از زمان انتشار آنلاین آن در ماه سپتامبر تاکنون 500 هزار بار مورد بازدید قرار گرفته است.

دینا محمد در مورد انگیزه شروع این کار می‌گوید: من همواره از تبیعض‌هایی که علیه بانوان مسلمان اعمال می‌شود، رنج می‌بردم و به این فکر می‌کردم که ای کاش نیروهای فوق‌العاده‌ای داشتم که به مقابله با این تبعیض‌ها بپردازم.

قاهره، ابرقهرمان مسلمان این مجموعه کتاب، همچنین با آزار و اذیت‌هایی که علیه بانوان در خیابان‌های مصر صورت می‌گیرد و در سال‌های اخیر افزایش یافته است، مقابله می‌کند و مجرمان را به سزای عملشان می‌رساند.

میزان استقبال از کمیک استریپ این دانشجوی ۱۹ ساله در رشته هنر به حدی زیاد بوده که خودش هم می‌گوید " اصلا انتظارش را نداشتم."

البته "قاهره" طبیعتا منتقدانی هم دارد که می‌گویند، "ابرقهرمان" مفهومی است که از غرب اقتباس شده است.

دینا در واکنش به این انتقادها می‌گوید: "به هر حال همه ما از مفهوم ابرقهرمان متاثریم و رسانه های غربی در زندگی ما حضور پررنگی دارند. من هم به نوبه خودم از غرب تاثیر گرفته‌ام و به این شکل به آن واکنش نشان دادم."

قاهره، نام پایتخت مصر به معنای پیروز یا فاتح است.

دینا می‌گوید می‌خواست سوپر زنش با آن اسم نیرومند، با حجاب باشد تا "با این تفکر که زنان با پوشش اسلامی ضعیف هستند" مبارزه کند.

او می‌گوید از ابتدا با در نظر داشتن مخاطبان غربی "قاهره" را خلق کرد و به همین دلیل هم داستان‌ها به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند.

دینا معتقد است زنان با پوشش اسلامی بیشتر از مردان مسلمان قربانی اسلام ستیزی هستند و به همین دلیل می‌خواست "در مورد اسلام هراسی پیامی را به غرب" برساند.

یکی از کمیک استریپ‌های دینا تصور غلط غرب در مورد مطیع بودن زنان با حجاب را به چالش می‌کشد.

بنابر گزارش سازمان ملل متحد، بیش از 99 درصد بانوان مصری نمونه‌هایی از آزار و اذیت‌های جنسی را تجربه کرده‌اند.

پس از انتشار این مجموعه کتاب مصور در فضای مجازی، به دینا محمد از سوی چندین ناشر مصری برای چاپ این‌ کتاب‌ها پیشنهادهایی شده است. دینا محمد با خلق این اثر ضمن مقابله با تصورات نادرست در مورد حجاب و زن مسلمان، مقابله با اسلام‌هراسی در غرب را نیز از اهداف خود معرفی می‌کند به همین دلیل این مجموعه به زبان انگلیسی نوشته شده است.

این نویسنده 19 ساله مصری در اثر خود همچنین نقش بانوان مصری در جریان انقلاب ژانویه 2011 مصر را به تصویر کشیده است.

 
«دینا محمد»، دختر 19 ساله مصری در آرزوی اجرای عدالت، رؤیاهای کودکانه خود را با خلق یک ابرقهرمان مسلمان محجبه که به جنگ تصورات نادرست در مورد حجاب و تبعیض علیه بانوان مسلمان می‌‌رود، در قالب یک مجموعه کتاب مصور به تصویر می‌کشد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.