با سخنرانی آیت الله سبحانی؛ همایش ملی فلسفه اصول فقه ۲۱ آذر برگزار می شود

به همت گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه 21 آذرماه با حضور مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه علمیه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

مسعود فیاضی دبیر علمی همایش ملی فلسفه اصول فقه، ضمن اعلام این خبر گفت: این همایش به همت گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری انجمن اصول فقه حوزه علمیه در روز پنج شنبه 21 آذرماه در قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق روال سالهای گذشته پژوهشگاه، طی مراسمی شخصیت علمی و معرفتی حکیمی از حکمای اسلامی در آن مورد پاسداشت قرار می گیرد و در ضمن آن نیز مبحثی معرفتی، اندیشه ای و در عین حال جدید و متناسب با شخصیت محوری نیز به جامعه علمی کشور عرضه شود.

دبیر علمی همایش فلسفه اصول فقه تصریح کرد: بر این اساس در سال جاری تصمیم بر آن شده است تا شخصیت علمی و فکری حکیم متاله، فقیه ارجمند و اصولی چیره دست مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین غروی اصفهانی که از مهمترین شاگردان آخوند خراسانی بوده و استاد بسیاری از بزرگان این عصر همچون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی، آیت الله کوه کمری، آیت الله بهجت و بزرگان دیگری بوده اند مورد نکوداشت قرارگیرد.

فیاضی اظهار داشت: در ضمن این نکوداشت که با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله هادوی تهرانی و حجج اسلام علی اکبر رشاد و ابوالقاسم علیدوست برگزار می شود، مبحث اصلی معرفتی نیز اختصاص به «فلسفه اصول فقه» دارد. به همین دلیل همایش امسال با موضوع فلسفه اصول فقه و با محوریت اندیشه های آیت الله غروی اصفهانی قدس سره خواهد بود.

این همایش ملی صبح پنج شنبه 21 آذرماه 92 از ساعت 9 تا 12 با حضور اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه و دانشگاه ها، صاحبنظران فلسفی، دانشجویان و دانش پژوهان، در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می شود.

حضور علاقه مندان در این همایش برای عموم آزاد است.

منبع: خبرگزاری مهر
به همت گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه 21 آذرماه با حضور مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه علمیه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.