چهل خانواده یهودی متقاضی پناهندگی به ایران در کانادا بازداشت شدند

پلیس کانادا شماری از اعضای یک گروه یهودی ارتدوکس را که برای حفظ فرزندان خود از دست نهادهای اجتماعی این کشور می‌خواستند به ایران مسافرت کنند، دستگیر کرده است.

به گزارش دویچه‌وله فارسی، گویا دست‌کم دویست نفر از یهودیان فرقه «لو طاهور» یا «قلب مطهر» در نظر داشتند به روشی که هنوز چندان مشخص نیست به ایران بروند. 

بر اساس گزارش روزنامه‌های اسرائیلی، پلیس کانادا با رهگیری این افراد که حدود چهل خانواده ارزیابی شده‌اند، آنها بازداشت کرده است.

به گزارش جروزالم پست، اکثر این خانواده‌ها، یهودیانی از اسرائیل بوده‌اند که به دلیل مخالفت با صهیونیسم، از اسرائیل به کانادا رفته بودند.

مطبوعات اسرائیلی مدعی هستند اقامت برخی از اعضای این فرقه در کانادا نیز قانونی نبوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست، این گروه با اتهام کودک‌آزاری و احتمال از دست دادن حضانت فرزندانش در کانادا روبه‌رو بوده‌اند.

این یهودیان به شدت باورمند، معتقدند که صهیونیسم، گناه است و کشور اسرائیل تا ظهور ماشیاح یا همان موعود یهودیان نباید حیات داشته باشد. آنها علت وجودی اسرائیل را نیز از اساس باطل می‌دانند و نمی‌خواهند در اسرائیل زندگی کنند.

رهبران فرقه از سه‌شنبه گذشته یهودیان را با اتوبوس از تپه‌های کبک به اونتاریو منتقل کرده و آنها را در اتاق‌های اجاره‌ای در این ایالت مستقر کردند. در حال حاضر از سرنوشت این خانواده‌های یهودی دستگیر شده خبری در دست نیست.

در این میان اسرائیل یا سازمان‌های یهودیان آمریکای شمالی و کانادا که با ایده‌های دینی، فلسفی و سیاسی این گروه به شدت در تعارض‌اند، به سرنوشت این یهودیان واکنشی نشان نداده‌اند.
پلیس کانادا شماری از اعضای یک گروه یهودی ارتدوکس را که برای حفظ فرزندان خود از دست نهادهای اجتماعی این کشور می‌خواستند به ایران مسافرت کنند، دستگیر کرده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.