ایجاد کارخانه کاغذسازی، راه حل رفع مشکل کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بتوانیم 10 کارخانه کاغذسازی در کشور ایجاد کنیم، دیگر شاهد افزایش قیمت کاغذ نخواهیم بود و می توان تسهیلات بیشتری را در اختیار ناشران قرار داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مصلای امام خمینی(ره) تهران به سووالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وی در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای رفع مشکل کاغذ صورت گرفته، افزود: برای رفع مشکل کاغذ اقدامات کوتاه مدت نمی توان انجام داد اما به صورت بلندمدت و با حضور بخش خصوصی و همکاری دولت و ایجاد کارخانه کاغذسازی دولتی در کشور می توان تا حد زیادی مشکل کاغذ را برطرف کرد.

به گفته جنتی، مذاکراتی با مراکزی که قادرند سرمایه گذاری کنند، بویژه در جنوب کشور صورت گرفته و در این میان دولت نیز کمک هایی انجام خواهد داد.

وی افزود: اگر بتوانیم 10 کارخانه کاغذسازی در کشور ایجاد کنیم، دیگر شاهد افزایش قیمت کاغذ نخواهیم بود و می توانیم تسهیلات بیشتری را در اختیار ناشران قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این موضوع در میان مدت اجرایی نمی شود و به چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسیم، ادامه داد: اکنون نیز دیر شده و زمان را از دست داده ایم و باید به سرعت دست به کار شویم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بتوانیم 10 کارخانه کاغذسازی در کشور ایجاد کنیم، دیگر شاهد افزایش قیمت کاغذ نخواهیم بود و می توان تسهیلات بیشتری را در اختیار ناشران قرار داد.وزیر ارشاد:

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.