«تفسیر معاصرانه قرآن» ترجمه «قرآن مطالعه» سیدحسین نصر به بازار آمد

نخستین جلد ترجمه کتاب «تفسیر معاصرانه قرآن» ترجمه «قرآن مطالعه» اثر سیدحسین نصر با ترجمه انشاالله رحمتی و ویراستاری مصطفی ملکیان توسط انتشارات سوفیا منتشر شد.

به گزارش دین‌آنلاین، کتاب «تفسیر معاصرانه قرآن کریم» ترجمه “The Study Quran: A New Translation and Commentary” اثر گروهی از محققان مسلمان غربی متخصص در اسلام‌شناسی با نظارت سیدحسین نصر به زبان انگلیسی است که سال 1394 در قالبی نفیس و در بیش از دو هزار صفحه در پایگاه آمازون برای فروش ارائه شد.
به گفته منتقدان این اثر یکی از ترجمه‌های قابل‌فهم و صحیح از قرآن است که در آن تحلیل و بررسی دقیقی از تعالیم و پیشینه‌های کلامی، متافیزیکی، تاریخی و جغرافیاییِ این کتاب آسمانی گنجانده شده است.
کتاب شامل یادداشت‌های مطالعاتی متعدّد و درآمدهای ویژه به قلم متخصّصان در این حوزه است و یکی از دانشمندان برجسته و معاصر مسلمان که هم در غرب و هم در جهان اسلام مورد احترام است، سرویراستار آن بوده است.
کتاب «قرآن مطالعه» که برای نگارش آن از طیف گسترده‌ای از تفاسیر سنّتی اسلامی، از جمله منابع  شیعه و سنّی و متون حقوقی، کلامی و عرفانی استفاده شده است، قدرت جاویدان معنوی این کتاب آسمانی را به خواننده منتقل می‌کند و درک عالمانۀ جامعی از این اثر مقدّس را برای وی میسّر می‌سازد.
این اثر شکوهمند و عظیم که در قالب صفحه‌آرایی زیبا، جذّاب، غنی و دو رنگی عرضه شده است، دربردارندۀ نقشه‌ها، توضیحات و تعلیقات مفید و مقالاتی به قلم پانزده تن از مؤلفان است، در قالبی دو ستونه که خواندن آن را آسان می‌سازد صفحه‌بندی شده و سلسله‌ای از رویدادهای تاریخی و نمایه‌های آموزنده نیز در آن گنجانده شده است.
با خواندن کتاب «قرآن برای مطالعه» هم اندیشمندان و هم خوانندگان معمولی و غیرمتخصص قادر خواهند بود در معنا و مفهوم عمیق‌تر قرآن تأمل کنند، دستور زبانِ بخش‌های دشوار را بررسی کنند و آموزه‌های حقوقی و عبادی، اخلاق، تاریخ مقدّس و اهمیت سوره‌های گوناگون را در زندگی اسلامی مورد پژوهش قرار دهند.
مقدّمۀ کتاب به قلم سرویراستار سید حسین نصر نگارش شده است که در قالب حدود دوهزار صفحه به مباحثۀ مستمر در مورد کلّ مطالب قرآن پرداخته و تصویر جامعی از چگونگی مطالعۀ این اثر مقدّس توسط مسلمانان به مدت بیش از ۱۴۰۰ سال ارائه داده است.
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.