روشن شدن حقایق شیعه، ریشه مکاتب انحرافی را می‌کَند

اگر حقایق مذهب شیعه بر مردم روشن شود، ریشه تمام افکار انحرافی را می‌کند، ولی قرآن و ائمه معصومین محجوب به اوهام و اعمال ما هستند

حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در بیست و پنجمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با حضور بیش از هفتصد تن از اساتید سطوح عالی و خارج در فاطمیه دفترشان برگزار شد، اظهار داشتند: اگر حقایق مذهب شیعه بر مردم روشن شود، ریشه تمام افکار انحرافی را می‌کند.
به گزارش روابط عمومی اجلاسه اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی حل معضل جریان‌های تکفیری را در سوره “عصر” دانستند و اظهار داشتند: طبق این سوره مبارکه، تمام بشریت در خسران و ضرر هستند مگر کسانی که اولا ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند که اشاره به بعد فردی دارد و ثانیا یکدیگر را به حق و صبر سفارش می‌کنند که به جنبه اجتماعی اشاره دارد.
ایشان افزودند: عمل به این سوره به همان ترتیبی که آمده دنیا را منقلب می‌سازد؛ یعنی اول باید از خود شروع کنیم و بعد دیگران را به حق و صبر دعوت کنیم و علت اثر نکردن حرف‌ها این است که به دو امر نخستین عمل نشده است.
این مرجع تقلید به جایگاه رفیع و رسالت سنگین اساتید حوزه علمیه اشاره کردند و گفتند: شما اساتید فقه هستید و در ابتدا بایستی جایگاه فقه را بشناسید؛ فقه مذهب شیعه غوغایی از معرفت است و متصدیان آن شمایید.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشتند: کسی که از امام خویش جدا شده است، از کسی که پدرش را از دست داده، یتیم‌تر و کفالت از او والاتر است و کار شما کفالت این ایتام است و طبق این حدیث شریف هر یک از علمای امت که یکی از این یتیمان را از حیرت جهالت نجات بخشد در عرش اعلی همنشین پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است.
ایشان افزودند: اگر حقایق مذهب شیعه بر مردم روشن شود، ریشه تمام افکار انحرافی را می‌کند، ولی قرآن و ائمه معصومین محجوب به اوهام و اعمال ما هستند.
این مرجع تقلید حکومت حضرت علی(ع) را حکومت واقعی اسلامی معرفی کردند که دنیا را منقلب می‌کند و اضافه کردند: با وجود اینکه تمام جهان آفرینش در اختیار امیر مومنان بود، خوراکشان سه لقمه نان جو با نمک بود و می‌فرمودند: این طعام را می‌خورم تا مبادا کسی در حجاز و یمامه باشد که سفره من از او رنگین‌تر باشد. سپهسالارش، مالک اشتر هم وقتی مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد، به مسجد می‌رود و برای شخص توهین‌کننده طلب آمرزش می‌کند.
حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی حوزه علمیه را متعلق به خدا و امام زمان(عج) دانستند و افزودند: حوزه به هیچ شخص و شخصیت و سیاستی تعلق ندارد و باید فانی در خدا و امام زمان (عج) باشد، راه این است و همه مورد حساب دقیق قرار می‌گیرید.
ایشان در پایان اظهار داشتند: از ما حساب خواهند کشید که شما با خون سید الشهداء(ع) چه کردید؟ همان امامی که طبق روایتی از امام صادق(ع) هیچ ملکی در آسمان و هیچ پیامبری نیست مگر اینکه آرزو دارد خداوند به او اجازه زیارت قبر امام حسین(ع) را بدهد. خون سید الشهداء ریخته شد تا این دین و مذهب باقی بماند.

روزنامه جمهوری اسلامی
اگر حقایق مذهب شیعه بر مردم روشن شود، ریشه تمام افکار انحرافی را می‌کند، ولی قرآن و ائمه معصومین محجوب به اوهام و اعمال ما هستندحوزه علمیه به هیچ شخصیت و سیاستی تعلق ندارد،آیت‌الله وحید خراسانی:

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.