اظهارات توهین آمیز سراسقف یونان علیه دین اسلام

وزارت امور خارجه ترکیه اظهارات «ایرونیموس» رئیس اسقف های یونان درباره دین اسلام و مسلمانان را محکوم و تاکید کرد که روحانیون باید به جای کاشت بذر فتنه، در راستای خدمت به صلح تلاش کنند.

به نقل از آرتی، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: درشرایطی که همه باید در بحبوحه همه گیری جهانی کرونا در راستای تقویت فضای احترام متبادل تلاش کنند و نسبت به یکدیگر به نرمی رفتار کنند، اهانت به دین مقدس ما تاسف برانگیز است.

وزارت خارجه ترکیه افزود: نظیر چنین اظهاراتی آن هم در زمانی که مقدمات اولیه مذاکرات اکتشافی بین ترکیه و یونان در حال انجام است، گامی تاسف بار در راستای تضعیف فرایند مذاکرات است.

ترکیه ادامه داد: علاوه بر این اظهارات تحریک آمیز اسقف اعظم یونان که جامعه را به خصومت و خشونت علیه اسلام تحریک می کند، سطح نگران کننده اسلام هراسی را نشان می دهد. دلایل افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی در اروپا اساساً چنین عقاید بدخواهانه ای است.

به نقل از آرتی، پیش از این «ایرنیموس» سراسقف یونان در گفتگو با شبکه «OPEN TV» درباره جنگ استقلال این کشور طی اظهاراتی توهین آمیز گفته بود که «اسلام دین نیست» و «مسلمانان همواره درکنار جنگ ایستاده اند».

او در ادامه ادعاهای خو آورد: «اسلام یک دین نیست بلکه یک حزب سیاسی است. پیروانان دین اسلام مردان جنگ و مردمان توسعه طلب هستند. این خصوصیت اسلام است ».

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.