معبدی که بازدیدش روابط سه کشور را به هم می زند

بیش از ۱۵۰ نفر از نماینده های مجلس ژاپن روز جمعه از معبد جنجالی «یاسوکونی» در توکیو بازدید کردند.

به گزارش ژاپن تایمز این معبد یکی از بناهای یادبود جنگ جهانی دوم است. با وجود هشدارهای مقامات چین و کره جنوبی، یوشیکاتا شیندو، وزیر داخلی ژاپن نیز از این محل بازدید کرد.
 

آقای یوشیکاتا گفت: «بازدید من به طور شخصی انجام شد و برای آنهایی که جانشان را در جنگ از دست داده و همچنین برای صلح دعا کردم. پدر بزرگ من نیز همین جا دفن شده است و آمدم برای او هم ادای احترام کنم.
 

از سوی دیگر، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، برای جلوگیری از افزایش تنش با کشورهای همسایه و بویژه چین، برای سومین بار در زمان نخست وزیریش به این معبد نرفت اما با ارسال هدیه ای، به آن ادای احترام کرد.
 

سانایی تاکائیچی، رییس سیاست گذاری حزب لیبرال دموکرات ژاپن گفت: «برخی کشورها به ادای احترام و درختی که آقای نخست وزیر به معبد هدیه کرد، انتقاد می کنند، اما به عقیده من تنها راه برای جلوگیری از هرگونه مشکل دیپلماتیک اتفاقا این است که همه ما به بازدید از این معبد و به ادای احترام، به طور محکم و طبیعی ادامه دهیم. این از نظر وجدانی برای ژاپنی ها بسیار مهم است.»
 

در معبد یاسوکونی، نظامیان ژاپنی جنگ جهانی دوم دفن شده اند. بسیاری از آنها، پس از شکست ژاپن دست به خودکشی زدند اما به گفته چینی ها و برخی کشورهای دیگر، تعدادی از آنها از جنایتکاران جنگی هستند و نباید برای آنها احترام به جا آورد.
 
بیش از ۱۵۰ نفر از نماینده های مجلس ژاپن روز جمعه از معبد جنجالی «یاسوکونی» در توکیو بازدید کردند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.