پاپ فرانسیس ۳ ماه دیگر به عراق سفر می‌کند

وزارت خارجه عراق تاکید کرد که این کشور کمتر از سه ماه دیگر، برای نخستین بار میزبان رهبر مسیحیان کاتولیک جهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت امور خارجه این کشور بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که پاپ «فرانسیس اول»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان طی روزهای پنجم تا هشتم مارس سال آینده میلادی (۱۵ تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۹) به عراق سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق در این باره آمده است: سفر پاپ به عراق، کشور میان رودان، سرزمین فرستادگان و پیامبران و میهن آور و حضرت ابراهیم، یک رویداد تاریخی و پشتیبانی از همه عراقی‌ها با طیف‌های مختلف آنها به شمار می‌آید.

این وزارتخانه در بیانیه خود درباره سفر پاپ فرانسیس همچنین آورده است: یک پیام صلح به عراق و همه منطقه به شمار می‌آید و بر وحدت موضع بشریت در رویارویی با افراط گرایی و درگیری‌ها و تقویت تنوع، گذشت و همزیستی تاکید می‌کند.

به دنبال آن نیز «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: جناب پاپ فرانسیس در ماه مارس سال آینده از عراق بازدید خواهد کرد؛ سفر تاریخی وی به کشور میان رودان، سرزمین فرستادگان و پیامبران و میهن حضرت ابراهیم (ع) پدر پیامبران، یک پیام رسا برای پشتیبانی از عراقی‌ها با طیف‌های مختلف آنها خواهد بود و بر وحدت بشریت در تمایل به صلح و گذشت و مقابله با افراط گرایی تاکید می‌کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری عراق هنگام دیدار با رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در واتیکان در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، به صورت رسمی از وی برای بازدید از منطقه تاریخی «آور» به عنوان زادگاه حضرت ابراهیم (ع) دعوت کرده و پاپ نیز به نوبه خود وعده داده بود که در زمان مناسب به این دعوت پاسخ مثبت دهد.

در اواسط سال گذشته میلادی نیز «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر وقت عراق اعلام کرده بود که به صورت رسمی از پاپ فرانسیس برای بازدید از منطقه تاریخی آور در نزدیکی شهر «الناصریه»، مرکز استان ذی قار در جنوب این کشور دعوت به عمل آمده است.

یک ماه پس از آن نیز رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از تمایل خود برای سفر به عراق در سال جاری میلادی خبر داد جایی که در این باره اظهار داشت: هنگامی که به عراق فکر می‌کنم، یک ایده همیشگی همراه من است؛ برای رفتن به آن جا در سال آینده (۲۰۲۰) آمادگی دارم.

لازم به ذکر است که فرانسیس اول در صورت سفر به عراق در سال آینده میلادی، به نخستین پاپ واتیکان تبدیل می‌شود که از این کشور بازدید می‌کند جایی که پیش از این در سال ۲۰۰۰ میلادی پاپ «ژان پل دوم»، رهبر وقت مسیحیان کاتولیک جهان قصد داشت به عراق سفر کرده و از منطقه تاریخی آور بازدید کند با این حال مذاکرات در این زمینه با دولت تحت رهبری حزب منحله بعث به نتیجه نرسید و این سفر لغو شد.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.