انتشار نخستین پیش شماره «دین‌نامه» برای کسانی که می‌خواهند همه تازه‌های مطبوعات تخصصی دینی را یکجا ببینند

«دین‌نامه» در پاسخ به درخواست کسانی منتشر شده که علاقه دارند مهمترین مجلات تخصصی دینی را که تازه منتشر شده‌ در مجموعه‌ای یکدست و ساده، در اختیار داشته باشند. افزون بر این، مطالب متنوع دیگری نیز در این نشریه الکترونیک به مخاطبان ارائه می‌شود.

نشریه الکترونیک «دین‌نامه» محتوایی در حجم و میزان درخور و مناسب با بارگذاری بر لوح فشرده گرد می‌آورد، دسته بندی می‌کند و به عموم پژوهشگران و محققان دین‌پژوه و علاقه‌مندان به مطالعات دینی پیش می‌نهد. از این رو تفاوت «دین‌نامه» با دیگر نشریات تنها در شیوه کیفی ارائه محتوا نیست، بلکه میزان و حجم محتوا نیز شاخصی برای شکل‌گیری این نشریه بوده، به‌گونه‌ای که این نشریه شامل هزاران صفحه مقاله و نوشتار تخصصی در موضوع مطالعات دینی است.

تحریریه «دین‌نامه» هرماهه تازه‌های کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، مجلات تخصصی و عمومی و روزنامه‌ها و تارنماهای تخصصی را در زیرشاخه‌های مرتبط، به صورتی خوانا با قابلیت‌های جست‌وجو در متن، نوشتن یادداشت در حاشیه، زدن علامت بر متن و … می‌گنجانند تا مخاطب همه آنچه را در آن بازه زمانی باید رصد کند در مجموعه‌ای یک‌دست دریابد.

این نشریه به نیاز بسیاری از مخاطبان پاسخ می‌دهد که فرصت جست‌وجوی پیوسته در منابع علمی را ندارند و از این رو، انتظار می‌رود در اطلاع‌رسانی از پژوهش‌ها و تحقیقات علمی نقشی مؤثر برجای گذارد و در توزیع یکدست محتوای مجلات و مقالات تخصصی نیز به نیکی بدرخشد.

این نشریه محتوای خود را در زیر چهار شاخه اصلی گردآورده است:

الف) نشریات تخصصی: متن 29 نشریه تخصصی فارسی که آخرین شماره های آنها در دست است، افزون بر گزارشی از شش نشریه تخصصی معتبر لاتین با رتبه آی.اس.آی و چهار نشریه تخصصی ترکی؛

 

ب) روزنامه‌ها و سایت‌ها: این شماره مجموع اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه‌ها، مقاله‌ها و یادداشت‌های منتشر شده مطبوعات و سایتها را در بهار 92 گردآورده که در شماره های بعد، به مطالب مربوط به همان بازه زمانی اختصاص خواهد داشت.

 

ج) معرفی کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها حوزه دین‌پژوهی (فارسی و لاتین)؛

 

د) پرونده ویژه که این شماره به موضوع «علم و دین» اختصاص دارد و مجموعه مقالات و چکیده پایان‌نامه‌هایی را در زمینه‌های «صورت‌بندی نظری درباره پیوند علم و دین»، «تاریخچه مسئله علم و دین»، «دیدگاه تعارض علم و دین»، «دیدگاه تمایز علم و دین» و «دیدگاه تعامل علم و دین» گرد آورده است.

 

گفتنی است این نشریه به صاحب امتیازی دکترسیدعباس صالحی ماهانه و با قیمت سه هزار تومان منتشر خواهد شد.

دین‌پژوهان و پژوهشگران حوزه مطالعات دینی می توانند با ایمیل به «info@dinonline.com» یا پیامک به شماره 09109073454 درخواست اشتراک خود را با ذکر نام و نام خانوادگی، نشانی و شماره تلفن ارسال کنند تا زمینه اشتراک آنان فراهم شود.
«دین‌نامه» در پاسخ به درخواست کسانی منتشر شده که علاقه دارند مهمترین مجلات تخصصی دینی را که تازه منتشر شده‌ در مجموعه‌ای یکدست و ساده، در اختیار داشته باشند. افزون بر این، مطالب متنوع دیگری نیز در این نشریه الکترونیک به مخاطبان ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.