چالش اوانجلیک‌های جوان که به ترامپ رأی ندادند

اوانجلیک‌های جوانی که به بایدن رأی دادند، حالا با این چالش مواجهند که چگونه علت تصمیم سیاسی خود را برای والدین و اطرافیان خود توضیح دهند.

گیج، مبهوت و درگیر سوء تفاهم‌ها؛ مسیحیان انجیلی جوانی که به جو بایدن رأی داده‌اند، اکنون دنبال راهی می‌گردند که بتوانند از طریق آن به دوستان و آشنایانشان درباره تصمیم سیاسی‌شان و پشت‌کردن به دونالد ترامپ توضیح دهند.

ریان ۳۱ ساله معتقد است که دو رویی و ناخالصی رهبران انجیلی را در انتخابات ۲۰۱۶ شاهد بوده است و همین موضوع باعث شده است بار دیگر به آنها اعتماد نکند.

او می‌گوید در چند سال گذشته، جوانان انجیلی زیادی را دیده است که به دلیل ناخالصی ایمان رهبران انجیلی و حمایت آنها از ترامپ، این کلیسا را ترک کرده‌اند.

خواهر رایان نیز یکی از فعالان حقوق مهاجران در سال ۲۰۱۶، در بوستون آمریکا بوده است و با مهاجرانی که مستقیم تحت تأثیر سیاست‌های جدید ترامپ بودند، سروکار داشته‌است.

او که پیشینه‌ای در فعالیت‌های میسیونری و آموزه‌های الهیاتی و دینی دارد، معتقد است که “سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آشکارا با ارزش‌های مسیحی در تناقض است.”

گوان، دختر جوان دیگری است که می‌گوید به خاطر پاندمیک به خانه برگشته، اما با والدینش که حامیان سرسخت ترامپ هستند حتی درباره سیاست گفت‌وگو هم نمی‌کند، چراکه فاصله دیدگاه سیاسی او با آنها تنش‌آمیز است.

زاک مکگاف، دموکرات محافظه‌کار ۲۱ ساله، می‌گوید با والدینش درباره رأی به بایدن درگیر نیست، چراکه والدینش نیز در عرصه سیاست به او نزدیک‌اند. اما درعین حال او وضعیت بسیاری از دوستانش را می‌داند که این روزها از نظر سیاسی با والدین یا جامعه مذهبی که در آن بزرگ شده‌اند دچار چالش‌اند.

همه این جوان‌ها در سنت‌های کلیسای انجیلی بزرگ شدند ولی این روزها به علت نزدیکی باور مسیحیت اوانجلیک با ترامپ و مفهوم محافظه‌کاری سیاسی، در انجیلی نامیدن خود دچار شک و تردید شده‌اند.

گوان می‌گوید دیگر خودش را به سختی می‌تواند در گروه دینی‌ای قرار دهد که با بستر فرهنگی خاصی گره خورده است.

مکگاف همچنان خود را از نظر الهیاتی اوانجلیک می‌داند ولی سعی می‌کند خیلی از واژه اوانجلیک برای توصیف خود در جامعه استفاده نکند.

ریان نیز باوجود آنکه والدینش حتی سال ۲۰۱۶ نیز به ترامپ رأی نداده‌اند، چندی پیش تصمیم گرفت از جمع مسیحیان انجیلی خارج شود، چراکه “آن‌ها کسانی بودند که باعث رئیس جمهور شدن ترامپ شدند.”

رأی جوانان، به طور کلی، مهم‌ترین عامل تمایز در گروه‌های قومی و عقیدتی است. مثلاً بر اساس پژوهش مرکز تحقیقاتی پیو، بین رأی‌دهندگان مسیحی، تفاوت دیدگاه متناسب با گروه سنی وجود دارد. در نظرسنجی‌ها، بین جوانان مسیحی ۱۸ تا ۴۹ سال، ۴۷ درصد خود را حامی ترامپ و ۴۵ درصد خود را حامی بایدن می‌دانند. در حالی که در گروه سنی ۵۰ سال به بالا، گرایش رأی دهندگان مسیحی به ترامپ ۵۴ درصد و به بایدن ۴۳ درصد است.

در بین رأی‌دهندگان سفیدپوست انجیلی که سال ۲۰۱۶ تمام‌قد از ترامپ حمایت کردند نیز تفاوت نسلی در نوع دیدگاه سیاسی وجود دارد. در آن دوره از انتخابات جوانان سفیدپوست اوانجلیک نسبت به انجیلی‌های مسن‌تر گرایش کمتری به دونالد ترامپ نشان دادند (اوانجلیک‌های سفیدپوست بین ۱۸ تا ۳۵ سال ۷۸.۱ درصد و سفیدپوستان انجیلی بالای ۳۵ سال ۸۱.۹ به ترامپ رأی داداند.)

در انتخابات اخیر نیز نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از جوانان سفیدپوست انجیلی به ترامپ رأی داده‌اند، در حالی که حامیان ترامپ در بین سفیدپوستان انجیلی بالای ۵۰ سال، ۸۰ درصد بوده‌اند.

 

مترجم: نفیسه نیک‌بخت

 

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.