پاپ: گرسنگی برای بشریت نه تنها تراژدی، بلکه رسوایی نیز هست

رهبر کاتولیک های جهان در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس شاخه خواربار و کشاورزی سازمان ملل، تاکید کرد که گرسنگی برای بشریت تنها یک تراژدی نیست، بلکه یک رسوایی نیز به شمار می آید.

به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک در جهان در یک پیام ویدئویی به «چو دونگیو»، مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این نهاد، ضمن تاکید بر این که گرسنگی برای بشریت تنها یک تراژدی نیست، بلکه یک رسوایی نیز به شمار می آید.

در قدردانی از فعالیت های نهاد مذکور آورده است: ماموریت شما زیبا و مهم است چرا که برای غلبه بر گرسنگی، نبود امنیت غذایی و سوء تغذیه کار می کنید.

در پیام ویدئویی پاپ فرانسیس همچنین آمده است: گرسنگی تا حد زیادی ناشی از توزیع نابرابر ثمره های زمین به علاوه کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، پیامدهای تغییرات آب و هوایی و افزایش درگیری در مناطق مختلف این سیاره است.

از سوی دیگر نیز مقادیر زیادی غذا دور ریخته می شود و در نتیجه، در قبال این وضعیت، نمی توانیم بی حس یا بی فعالیت بایستیم چرا که همه ما مسئول هستیم.

رهبر کاتولیک های جهان در پیام خود، نسبت به افزایش تلاش های در راستای پشتیبانی از طرح های اجرایی برخی نهادهای وابسته به سازمان ملل از قبیل سازمان خواربار و کشاورزی، برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) برای تقویت کشاورزی پایدار و متنوع، حمایت از گروه های کشاورزی کوچک و همکاری در توسعه روستایی در کشورهای فقیر در دوره دشوار کنونی به دلیل شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) نیز ابراز امیدواری کرد.

پاپ فرانسیس با بیان این که سازمان خواربار و کشاورزی طی ۷۵ سال گذشته یاد گرفته که تولید غذا به تنهایی کفایت نمی کند و تضمین پایداری سیستم های غذایی، ارائه رژیم های غذایی سالم و دسترسی همگان به آن نیز اهمیت دارد، نسبت به این مسئله ابراز تاسف کرد که بر اساس آخرین آمارهای سازمان مذکور، با وجود تلاش های صورت گرفته در دهه های گذشته، شمار افراد در حال مبارزه با گرسنگی و نبود امنیت غذایی بیشتر می شود و اپیدمی کنونی کرونا نیز افزایش شمار آنها را به دنبال دارد.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.