ایجاد حکومت اسلامی جدید در سوریه

برخی گروه های اسلامی شبه نظامی در سوریه قصد برقراری یک حکومت اسلامی جدید را در این کشور دارند.

به گزارش بخش انگلیسی خبرگزاری رسمی آلمان ((DW گروه‌های اسلام‌گرای مخالف حکومت سوریه اعلام کرده‌اند که می‌خواهند یک حکومت اسلامی در سوریه برقرار کنند و از این رو صفوف خود را از "ائتلاف ملی" و "دولت موقت سوریه در تبعید" جدا می‌کنند.
سیزده گروه‌ اسلامی افراطی که در جبهه مخالفان بشار اسد می‌جنگند، در بیانیه‌ای اعلام کردند که تشکل‌های "ائتلاف ملی سوریه" و دولت موقت در تبعید" آن‌ها را نمایندگی نمی‌کنند و آن‌ها نیز این بخش از اپوزیسیون را به رسمیت نمی‌شناسند.
این گروه‌ها که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به "جبهه النصره"، نزدیک به شبکه القاعده، گردان توحید، احرار شام و کتائب التوحید و لواء اشاره کرد، در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که می‌خواهند برای برقراری قوانین اسلامی و حاکمیت شریعت بجنگند. در بیانیه ‌آمده است که همه "گروه‌های نظامی و غیرنظامی باید به شریعت که تنها سرچشمه قوانین" است گردن بگذارند.
هم‌چنین بخشی از فرماندهان "ارتش آزاد سوریه" نیز زیر این بیانیه را امضا کرده‌اند. اختلاف نظر در میان گروه‌های مختلف اپوزیسیون سوریه امری جدید نیست. اخیرا در شمال سوریه حتی میان نیروهای اسلام‌گرا و سایر گروه‌های مخالف درگیری‌هایی نیز رخ داد. به ویژه از زمان ورود صدها نفر از جهادگران به سوریه، جبهه‌های نبرد پیچیده‌تر شده است.
جمعیت "ائتلاف نیروهای ملی سوریه" جهادگران را متهم می‌کند که به جای مبارزه با رژیم اسد، "با نیروهای انقلابی سوریه می‌جنگند و نسبت به جان و هستی مردم سوریه کاملا بی‌تفاوت هستند". در بیانیه‌ای جمعیت یادشده به صراحت گفته می‌شود: «این نیروها دیگر با رژیم اسد مبارزه نمی‌کنند، بلکه با سلب امنیت از شهروندان سوریه، سرگرم تحکیم مواضع خود در مناطق آزاد شده هستند.
 
برخی گروه های اسلامی شبه نظامی در سوریه قصد برقراری یک حکومت اسلامی جدید را در این کشور دارند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.