تروریسم نژادپرستانه با تبلیغات انتخاباتی ترامپ تشدید می‌شود

رهبران کلیسای سیاه‌پوستان امریکا دونالد ترامپ را به برانگیختن “تروریسم سفیدپوست‌مآبانه” علیه رنگین‌پوستان و “اراذل و اوباش” خواندن پیروان کلیسا در ویدیوی انتخاباتی متهم کردند. آنها خواستار جلوگیری از نمایش این تبلیغ و هرگونه تعصب یا تهدید هستند.

ویدیوی تبلیغاتی ترامپ که “حامیان جو بایدن را ملاقات کنید” نام دارد، به شکل آنلاین منتشر شده‌است و حاوی صحنه‌های خشونت‌آمیز از به آتش کشیدن ساختمان‌ها و ماشین‌های پلیس، و به دنبال آن صحنه زانو زدن جو بایدن در مقابل محراب کلیسای اسقفی متودیست افریقایی در کنار اعضا و رهبران سیاه‌پوست کلیساست. در پس زمینه، صدای مایک پنس، معاون اول ترامپ شنیده می‌شود که می‌گوید: “شما در امریکای جو بایدن در امان نخواهید بود” و پس از آن نیز ویدیو به یک جمله نوشتاری منتهی می‌شود: “جلوی جو بایدن و آشوبگرانش را بگیرید!”

کلیسای اسقفی متودیست افریقایی با محکوم کردن این تبلیغ، آن را درپی پیوند دادن کلیسا به خشونت و اوباش خواندن اعضای این کلیسا دانستند.

همچنین، سیلوستر بیمن، کشیش این کلیسا در مصاحبه با سرویس خبری ادیان، تبلیغ انتخاباتی ترامپ را “نژادپرستانه و توهین‌آمیز در همه سطوح” توصیف کرده‌است.

بیانیه کلیسا که به امضای سران آن مانند رئیس شورای اسقف‌ها و رییس کمیسیون اقدامات اجتماعی کلیسا رسیده است، این ویدیوی تبلیغاتی را باعث “برانگیختن تروریسم سفیدپوست‌مآبانه علیه رنگین‌پوستان و حمله به کلیسای سیاه‌پوستان” دانسته‌است؛ چرا که “مردم سیاه‌پوست در برابر بت سلطه‌ورزی سفیدپوست حاضر به سر خم کردن نشده‌اند.”

امضاکنندگان بیانیه در ادامه، خواستار عذرخواهی فوری از کلیسا، حذف ویدیو از سراسر شبکه‌های اینترنتی و قرار گرفتن کلیسا و اعضای آن تحت حمایت “سرویس محافظت فدرال” امریکا شدند.

آن‌ها همچنین از وزارتخانه‌های دادگستری و اطلاعات خواستند که درباره “قانونی بودن نمایش نادرست کمپین انتخاباتی ترامپ و استفاده از عکس‌های فتوشاپ‌شده و ادبیات و الفاظی که موجب برانگیخته‌شدن خشونت و تشویق تنش‌های نژادی می‌شود” تحقیقاتی را آغاز کند.

مترجم: نفیسه نیک‌بخت

منبع گاردین
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.