خاخام جنجالی صهیونیست‌ها در آستانه مرگ

«عوادیا یوسف» که به اظهارات و مواضع نژادپرستانه مشهور است، از اوایل هفته در بیمارستان بستری شده و در آستانه مرگ قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «عوادیا یوسف» خاخام عالی‌رتبه و رهبر معنوی حزب ارتدوکس «شاس» اسرائیل (اصلی‌ترین شاخه سیاسی هاردیم‌های اسرائیل)، روز سه‌شنبه با مشکلات حاد جسمانی مواجه شده است. این خاخام 93 ساله در بیمارستان دانشگاه «هداش» منطقه «عین کرم» بستری است و پزشکان اعلام کرده‌اند وضعیت وی وخیم اما پایدار است.

وی اوایل هفته در بیمارستان بستری شده و مورد دیالیز قرار گرفته است. حامیان «عوادیا یوسف» می‌گویند او در حال حاضر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

یک سخنگوی بیمارستان در مورد وی گفته است: در پی بررسی‌هایی که در مورد وضعیت خاخام «عوادیا یوسف» انجام شد، وضعیت وی وخیم اما پایدار ارزیابی شده است. تیم درمانی تصمیم گرفتند میزان دارو‌ها را افزایش دهند تا وضعیت فشار خون بهبود یابد. در حال حاضر خاخام بی‌هوش بوده و به کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشد. وی به شدت تحت مراقبت است.

«عوادیا یوسف» که بین سال‌های 1973 تا 1983 مقام خاخام ارشدی سفاردی‌های اسرائیل (عموما نژاد شرقی) را نیز بر عهده داشت، بیش از هر چیز به دلیل اظهارات جنجالی و به شدت نژادپرستانه‌اش مشهور شده است.

یوسف در سال 2001 نابودی اعراب را خواستار شده و گفته بود باید آن‌ها را با موشک از روی زمین محو کرد. وی پیشتر هم اعراب را «مار» توصیف کرده بود. او در سال 2010 در مصاحبه‌ای که در روزنامه «جروزالم‌پست» به چاپ رسید، غیریهودیان را «نوکر» اسرائیلی‌ها توصیف کرد و گفت: این موجودات تنها برای خدمت به اسرائیلی‌ها به دنیا آمده‌اند.

وی در سال 2012 نیز در مراسم دعای روز شنبه، نابودی ایرانی‌ها را خواستار شد و از پیروانش خواست برای نابودی دشمنان ایرانی دعا کنند.
«عوادیا یوسف» که به اظهارات و مواضع نژادپرستانه مشهور است، از اوایل هفته در بیمارستان بستری شده و در آستانه مرگ قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.