قرائت نادرست قرآن؛ دادگاه عالی جهت رد صلاحیت وارد عمل شد

اسلام آباد: یک شاکی از دیوان عالی کشور (SC) پاکستان خواست سناتور احسن آیتاز را به دلیل قرائت نادرست یک سوره (آیه) از قرآن کریم رد صلاحیت کند.

 

فیلم تلویزیونی که در روز یکشنبه پخش  شد نشان می دهد که رهبر حزب مردم پاکستان در طول یک مراسم پذیرایی در لاهور برای آصف علی زرداری، رئیس جمهور سابق آیات قرآنی را غلط قرائت کرد. فیلم های ویدئویی نشان می دهد “احسن” دو بار تلاش کرد سوره اخلاص را بخواند اما باز نتوانست این کار را صحیح انجام دهد.

دکتر رئوف عبید اوراکزی، از علمای جمعیت اسلام فضل (JUI-F)، درخواست کرد که دادگاه باید به رئیس مجلس سنا دستور دهد تا این مسئله به کمیسیون انتخابات پاکستان ارجاع شود.

 

شاکی استدلال می کند که سوره اخلاص پایه و اساس توحید (رکن اساسی اسلام) است، و عدم توانایی در تلاوت صحیح آن توسط احسن او را واجد شرایط به عنوان یک عضو پارلمان نمی سازد

 

او در ادامه از دادگاه خواست تا از احسن بخواهد شهادتین را تلاوت و نماز را اقامه نماید.

 

دولت فدرال و کمیسر اصلی انتخابات و رهبر حزب مردم، این درخواست را داده اند.

 

این اولین بار نیست که چنین درخواستی در دیوان عالی کشور علیه یک نماینده مجلس برای قرائت نادرست قرآن کریم مطرح شده است.

 

در ژانویه 2011 دادگاه علیه رحمان مالک، وزیر کشور سابق برای نادرست خواندن سوره اخلاص وارد عمل شد.

 

 

با توجه به ماده 62 از قانون اساسی پاکستان، یک عضو پارلمان نباید ” احکام اسلامی را نقض  نماید،” باید “دانش کافی از آموزه های اسلامی” داشته باشد و به “وظایف واجب که توسط اسلام تجویز شده عمل کند.”

 

 

 
اسلام آباد: یک شاکی از دیوان عالی کشور (SC) پاکستان خواست سناتور احسن آیتاز را به دلیل قرائت نادرست یک سوره (آیه) از قرآن کریم رد صلاحیت کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.