ترامپ؛ عامل افزایش و کاهش میزان محبوبیت محافظه‌کاران در بین دانشجویان

دغدغه محافظه کاران آمریکایی درباره لیبرال سازی باورهای دانشجویان در فضای احساس نگرانی می‌کنند. این در حالی است که ۷۹ درصد محافظه کاران در مقایسه با ۱۷ درصد از دموکرات‌ها علت اصلی این نگرانی را اساتیدی می‌دانند که دیدگاه‌های سیاسی خود را در کلاس طرح می‌کنند.

گسترش شکاکیت محافظه کارانه درباره دانشگاه‌ها عموماً متأثر از صحبت‌هایی است که دانشجویان محافظه کار مطرح می‌کنند.

آنها می گویند که در محیط دانشگاه به خاطر عقایدشان تحت فشار هستند و مجبورند دیدگاه سیاسی خود را بر کسب و حفظ نمره پنهان کنند.

یک نظرسنجی جدید از میان ۱۵۰۰ دانشجو نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از دانشجویان جمهوری خواه در محیط دانشگاه به خاطر عقاید سیاسی خود احساس ناامنی می‌کنند. در حالی که این احساس در بین دانشجویان دموکرات ۱۱ درصد گزارش شده است.

در یک نظرسنجی دیگر در سال ۲۰۱۶ دیدگاه ۷۰۰۰ دانشجو که سال اول تحصیل خود را گذرانده بودند درباره محافظه کاران سیاسی پرسیده شد. نتیجه آن نشان دهنده افزایش مثبت اندیشی دانشجویان نسبت به محافظه کاران در مقایسه با هنگام ورود آنها به دانشگاه در سال ۲۰۱۵ بود.

در این نظرسنجی که در بین دانشجویانی از گروه‌های دینی و قومی و نژادی مختلفی برگزار شد؛ ۴۸ درصد نسبت به لیبرال‌ها و حدود ۵۰ درصد نسبت به محافظه کاران نظر مثبت خود را اعلام کردند.

چهار سال پس از رأی گیری اولیه نظرسنجی دیگری در سال ۲۰۱۹ در میان برخی از همان دانشجویان انجام شد. در کمال تعجب نتایج حاکی از کاهش شدید میزان محبوبیت و مقبولیت محافظه کاران سیاسی در بین این دانشجویان در سال آخر دانشگاه بود.

فقط در این بین دانشجویان یهودی استثنا بودند که میزان علاقه مندی آنها به محافظه کاران در هیچ یک از دو مقطع ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ با روند افزایشی یا کاهشی روبه‌رو نبود.

در مقابل در برخی از گروه‌های دینی و قومی مانند مسیحیان کلیسای قدیسان آخرالزمان و هندوها میزان محبوبیت محافظه کاران حتی نسبت به سال ۲۰۱۵ نیز با کاهش روبه‌رو شده بود.

از طرف دیگر داده‌ها حاکی از افزایش میزان محبوبیت لیبرال‌های سیاسی در بین این دانشجویان در در طول چهارسال بود. اگرچه در بین یهودیان، آتئیست ها و کاتولیک‌ها این افزایش جزئی بود.

به طور کلی در نتیجه این نظرسنجی دانشجویان در سال آخر نسبت به لیبرال‌ها ۷۰ درصد و نسبت به محافظه کاران سیاسی ۴۲ درصد گرایش مثبت نشان دادند.

مسئله اینجاست که چه چیزی باعث چنین تغییر دیدگاهی در این سال‌ها شده است؟ افزایش محبوبیت محافظه کاران در بین دانشجویان در سال اول دانشگاه با آخرین سال ریاست جمهوری اوباما همزمان بود.

این در حالی است که عملکرد ترامپ و گسترش قطب بندی سیاسی و افزایش جرائم نفرت پراکنی نسبت به گروه‌های قومی و دینی مختلف در دوران او را می‌توان عامل اصلی کاهش محبوبیت محافظه کاران در سال ۲۰۱۹ دانست.

بنابراین با وجود نگرانی محافظه کاران درباره دانشگاه و تأثیر آن بر ضد عقاید آنها، داده‌ها نشان می‌دهد که میزان مقبولیت دیدگاه‌های این گروه سیاسی در بین دانشجویان، وابسته به فضا و عملکرد سیاسی موجود در آمریکا است.

به نظر می‌رسد انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور در سال ۲۰۱۶ در افزایش محبوبیت محافظه کاران سیاسی در بین دانشجویان سال اولی مؤثر بوده است و در عین حال عملکرد او موجب کاهش شدید محبوبیت این گروه سیاسی در بین دانشجویان در سال ۲۰۱۹ شده است.

مترجم: نفیسه نیک بخت

 

 

منبع دین و سیاست
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.