هند ۳۷ میلیون نفر زن کم دارد

آخرین آمارگیری ها در هند از کمبود 37 میلیون زن در هند در مقایسه با تعداد مردها در این کشور خبر می دهند.

به گزارش سایت WORLD  بر اساس آمار گیری سال 2011 در هند تعداد مردان به زنان در این کشور 37 میلیون نفر بیشتر است که می تواند به بحرانی در راه ازدواج جوانان تبدیل شود.
 

بنا بر این گزارش این امر از آنجا ناشی می شود که هندی ها به دلایل فرهنگی و مذهبی مختلف از نوزاد پسر خوششان می آید و از نوزاد دختر نه، بنابر این دخترها یا پیش از تولد سقط می شوند و یا پس از تولد به قتل می رسند.
 

این اقدام غیر انسانی باعث شده تا پدیده زشت و غیر اخلاقی و غیر انسانی چندشوهری در بین زنان هندی رواج یابد و یک زن چند شوهر داشته باشد.
 

یکی از دلائلی که باعث این کار در جامعه هند می شود این است که خانواده دختر در هنگام ازدواج باید مبلغ هنگفتی را به عنوان جهیزیه به خانواده پسر بپردازند و بسیاری از خانواده های هندی که توان پرداخت این مبلغ را ندارند بالطبع دوست دارند با دختر دار نشدن صورت مساله را کلا پاک کنند. بنابر اعلام دولت هند به طور میانگین هر یک ساعت یک زن در این کشور در اثر اختلاف بر سر پول جهیزیه به قتل می رسد.
 

به نوشته WORLD ظاهرا این پدیده مختص هند نیست و در کشور چین نیز به دلیل سیاست ممنوعیت داشتن بیش از یک فرزند برای کنترل جمعیت اغلب خانواده ها ترجیح می دهند پسردار شوند و دختران پیش از تولد سقط می شوند. بر اساس آمار در برابر هر 100 نوزاد دختر در چین 130 نوزاد پسر به دنیا می آید.
 
آخرین آمارگیری ها در هند از کمبود 37 میلیون زن در هند در مقایسه با تعداد مردها در این کشور خبر می دهند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.