خشونت ترامپ و ماهیت حقیقی جریان اوانجلیست

ترامپ مدعی است توانسته مسیحیت را به آمریکا برگرداند و این شاید حقیقی‌ترین حرف ترامپ باشد چراکه او نه‌تنها مسیحیت را به آمریکا برگرداند بلکه ماهیت حقیقی دین تحریف‌شده توسط عده‌ای سودجو را نشان داد.

همه آنهایی که طرفدار ترامپ هستند طرفداران مسیحیت اوانجلیستی محسوب می‌شوند که با روی کار آمدن وی دکترین جریانی خود را به منصه ظهور رساندند.

از همان نخستین روزهای زمامداری ترامپ طرفداران وی اسامی مختلفی برای چهل و پنجمین رئیس‌جمهور امریکا برگزیدند؛ از ناجی قوم یهود و مقایسه او با کوروش پارسی گرفته تا برگزیده خداوند، که هرکدام از این القاب متناسب با رفتاری خاص از ترامپ به وی داده شد.

بماند که خود ترامپ نیز فراتر از این القاب را به خود داده است و ادعاهایی فراتر از این را مطرح کرده مانند اینکه از بهشت آمده است.

در این میان یکی از ادعاهایی مطرح‌شده وی این است که توانسته مسیحیت را به آمریکا برگرداند و این شاید حقیقی‌ترین حرف ترامپ باشد چراکه او نه‌تنها مسیحیت را به امریکا برگرداند بلکه ماهیت حقیقی دین تحریف‌شده توسط عده‌ای سودجو را نشان داد.

درواقع منظور ترامپ از مسیحیت نه دین حضرت عیسی بلکه مسیحیت تحریف‌شده است که در قرن پانزدهم توسط مارتین لوتر سر برآورد و قرن‌ها بعد زیربنای استثمار ملت‌ها و به بردگی گرفتن آن‌ها را فراهم کرد.

تاریخ جهان تمام رفتارهای وحشیانه آمریکایی‌ها و دیگر مدعیان مسیحیت با ملت‌های جهان را ثبت کرده و از کسانی که در یکدستشان کتاب مقدس و در دست دیگرشان شلاق بوده سخن می‌گوید.

صحنه‌هایی که پس از قرن‌ها، امروزه در آمریکا در حال تکرار شدن است و بازهم همان داستانی که سال‌ها قبل در خصوص بومیان آمریکا و بردگان آفریقایی رخ می‌داد را می‌توان ای بار در نقاط مختلف امریکا مشاهده کرد.

جالب اینجاست که در پس این رفتارهای نژادپرستانه، انگیزه‌های مسیحیان اوانجلیست کاملاً هویداست.

این در حالی است که اوانجلیست‌ها ادعا دارند که محبت، دوستی و عشق به انسانیت را در جهان تزریق می‌کنند اما عملکرد آن‌ها چه در طول تاریخ و به‌خصوص امروز خط بطلانی بر تمام این ادعاهاست

منبع سایت ادیان نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.