اولین مسجد شیعیان نیوزلند

اولین و تنها مسجد شیعیان نیوزلند به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری ابنا، «فریدون صالحی» بانی این مسجد گفت: در ساخت مسجد امام رضا(ع) نیوزلند از معماری اصیل اسلامی ـ ایرانی استفاده شده است. این مسجد کانون وحدت مسلمانان قاره اقیانوسیه و منادی دعوت به اسلام برای مردمان دورترین قاره دنیا خواهد بود. مسجد امام رضا(ع) تنها مسجد شیعیان موجود در قاره اقیانوسیه و تنها مسجد این قاره است که از نمادهای معماری سنتی اسلامی از جمله گنبد و مناره در ساخت آن استفاده شده است.

صالحی افزود: کار ساخت این مسجد منحصر به فرد از سال 1386 و پس از خرید زمین آن در شهر اوکلند نیوزلند آغاز شد و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 10 درصد باقی مانده نیز تا دهه کرامت آماده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این مسجد در دو طبقه شامل اتاق امام جماعت، کتابخانه، مرکز اسلامی و مرکز پژوهش‌ها، اتاق نگه‌داری کودکان زیر 7 سال به هنگام برگزاری مراسم، شبستان، دفتر مسجد و 30 پارکینگ اختصاصی ساخته شده است. همچنین 95 درصد از معماری آن برگرفته از معماری اسلامی ـ ایرانی است و در 5 درصد باقی مانده به ناچار از معماری مدرن بهره گرفته شده است.

مسجد بزرگ امام رضا(ع) با مساحتی بالغ بر 1771 متر مربع و با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک و نیم میلیون دلار همزمان با دهه کرامت در شهر اوکلند نیوزلند افتتاح خواهد شد.

این مسجد توسط فریدون صالحی و با مشارکت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و دفتر مقام معظم رهبری در حال ساخت است.
اولین و تنها مسجد شیعیان نیوزلند به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.