انعکاس رسانه‌ای تبریک توئیتری منتسب به حسن روحانی

پیام تبریک منتسب به رئیس جمهوری ایران به یهودیان در رسانه‌های خبری جهان به ویژه در اسرائیل و آمریکا انعکاس یافته اما یک خبرگزاری ایران انتساب این پیام به حسن روحانی را نادرست گزارش کرده است.

 

شامگاه گذشته، یک حساب توئیتری که به نام حسن روحانی منتشر می‌شود، پیامی را به مناسبت فرارسیدن سال نو یهودی درج کرد که در آن آمده است: «در حالی که خورشید در تهران غروب می‌کند، برای همه یهودیان به ویژه یهودیان ایرانی، روش هشن مبارکی را آرزومندم.»

 

پیام منتسب به آقای روحانی همراه با تصویر یک مرد یهودی ایرانی در حال عبادت در کنیسه منتشر شده و تصاویر پیام در برخی از رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی هم انتشار یافته است.

 

این رسانه‌ها یادآور شده‌اند که نمی‌توان اصالت این پیام توئیتری را تأیید کرد اما دفتر آقای روحانی تا کنون انتساب این حساب توئیتری به رئیس جمهوری را تکذیب نکرده و بعید است که پیامی جعلی بدون واکنش مقامات ایرانی همچنان در دسترس باقی بماند.

 

در عین حال، روز پنجشنبه، ۱۴ شهریور خبرگزاری فارس به نقل از محمدرضا صادق، به عنوان مشاور رئیس‌جمهوری نوشت که «حسن روحانی حساب توئیتر ندارد».

 

بر اساس این گزارش، خبرگزاری فارس از آقای صادق در مورد صحت و سقم اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی پیرامون انتشار پیام تبریک رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خطاب به یهودیان جهان به مناسبت فرا رسیدن سال جدید یهودی سؤال کرده بود.

 

مشاور رئیس‌جمهوری گفته است «طرفداران آقای روحانی و علاقه‌مندان ایشان که در فضای مجازی فعال بودند، صفحاتی را با اسامی نزدیک به آقای روحانی راه‌اندازی کرده و با آن نام فعالیت می‌کردند» و افزوده است که «ما خبری در این رابطه که رسانه‌های خارجی آن را منعکس کرده‌اند نداریم.»

 

وی تأکید کرده که هر خبر رسمی مربوط به رئیس‌جمهوری از سوی دفتر او منتشر می‌شود و افزوده است «تنها اخباری که از این مجرا منتشر شود رسمیت دارد و آقای روحانی حساب توئیتر ندارد.»

 

سایت‌هایی مثل فیس‌بوک و توئیتر معمولاً تلاش می‌کنند اصالت حساب منتسب به مقام‌های رسمی و افراد مشهور را تأیید کنند.

 

 
پیام تبریک منتسب به رئیس جمهوری ایران به یهودیان در رسانه‌های خبری جهان به ویژه در اسرائیل و آمریکا انعکاس یافته اما یک خبرگزاری ایران انتساب این پیام به حسن روحانی را نادرست گزارش کرده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.