دهمین فستیوال سالیانه مسلمانان کانادا برگزار شد 

 دهمین فستیوال سالیانه مسلمانان شهر اونتاریو در کانادا با استقبال بی‎نظیر مسلمانان، سیاستمداران و هنرمندان این کشور برگزار شد.

مسلمانان شهر اونتاریو در کشور کانادا دهمین فستیوال سالیانه خود را با شکوه بسیار برگزار کردند. در این فستیوال سالیانه تعداد زیادی از مسلمانان، هنرمندان و سیاستمداران کانادا حضور داشتند.

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری “On Islam”، فستیوال MuslimFest که امسال دهمین سال برگزاری خود را پشت سر گذاشت شامل برنامه های متنوعی نظیر کنسرت موسیقی، برنامه های طنز زنده، کارگاه آموزشی، نمایش فیلم و نمایشگاه هنری بود.

 

بازاری از اجناس کشورهای مختلف، کارناوال کودکان و “دهکده فانتزی” نیز از دیگر بخش های جانبی این فستیوال بودند.  

 

25 هزار شرکت کننده در دهمین فستیوال سالیانه مسلمانان شهر اونتاریوی کانادا شرکت کردند.

 

فستیوال Muslimfest که اولین دوره آن در سال 2004 میلادی برگزار شد ابتکار انجمن جوانان مسلمان کانادا و دو شرکت تجاری کانادایی است.

 

این فستیوال تلاش می کند که از طریق زبان هنر، طنز و سرگرمی های معنادار مسلمانان کانادا را با سایر مردم این کشور مرتبط کند.

 

گردهمایی سالیانه مسلمانان اونتاریوی کانادا که دو روز به طول می انجامد از سوی یک نهاد دولتی کانادا به عنوان یکی از 100 فستیوال برتر اجرا شده در این شهر معرفی شده است.  

 

طبق آمارهای اعلام شده از سوی اداره ملی آمار کانادا، مسلمانان بیشترین رشد جمعیتی را در مقایسه با پیروان سایر ادیان در این کشور به خود اختصاص داده اند.

 

جمعیت مسلمانان کانادا در طول دهه گذشته 82 درصد رشد داشته و از 579 هزار نفر در سال 2001 میلادی به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 رسیده است.

 

مسلمانان 3.2 درصد از کل جمعیت کشور کانادا را تشکیل می دهند.
 دهمین فستیوال سالیانه مسلمانان شهر اونتاریو در کانادا با استقبال بی‎نظیر مسلمانان، سیاستمداران و هنرمندان این کشور برگزار شد.با استقبال گسترده مسلمانان؛ 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.