بیشتر امریکایی‌ها معتقدند ویروس کرونا پیام خدا به آنها بوده است

دو سوم دینداران امریکایی معتقدند ویروس کرونا پیامی از طرف خداوند است. از این میان ۳۱ درصد عمیقاً معتقدند کرونا نشانه‌ای از جانب خداوند برای انسان برای ایجاد تغییر است و بقیه تا حدی به این دیدگاه باور دارند.
دو سوم امریکایی‌ها فکر می‌کنند شیوع ویروس کرونا نشانه تذکر خدا به انسان است تا روش زندگی خود را تغییر دهد.

به گزارش دین‌آنلاین، بر اساس نظرسنجی جدید انجام شده توسط دانشکده الهیات دانشگاه شیکاگو، آسوشیتدپرس و مرکز پژوهش‌های امور عمومی((NORC مردم امریکا به دنبال یافتن معنایی برای شیوع این بیماری هستند. این موضوع حتی شامل افرادی که خود را معتقد به هیچ یک از ادیان رسمی نمی‌دانند نیز می‌شود.

حدود ۳۱ درصد از امریکایی‌هایی که به وجود خدا باور دارند قویاً احساس می‌کنند که ویروس کرونا نشانه‌ای ارسال شده به بشریت برای تغییر در سبک زندگی است. این در حالی است که ۳۱ درصد دیگر از باورمندان به وجود خدا تا حدی با این موضوع موافقند.

در بین مسیحیان در مقایسه با کاتولیک‌ها و پروتستان‌های میانه‌رو(۲۸درصد)، سفیدپوستان انجیلی(۴۳درصد) بیش از گروه‌های دیگر با نشانه بودن ویروس کرونا کاملاً موافقند.

در بین گروه‌های نژادی و قومی، ۴۷درصد از سیاه‌پوستان امریکا صرف نظر از تحصیلات، درآمد یا جنسیت قویاً به نشانه بودن ویروس کرونا باور دارند، در حالی که این تفکر در بین ۳۷درصد لاتین‌ها و ۲۷درصد سفیدپوستان امریکا رواج دارد.

سیاه‌پوستان امریکایی بیشتر از هر گروه دیگری بر اثر وضعیت موجود ضرر کرده‌اند که این نشان دهنده نابرابری اجتماعی است و باعث آسیب‌پذیرتر بودن گروه‌های اقلیت می‌شود.

براساس نظرسنجی انجام شده در میان خداباوران ۲۷درصد از سیاه‌پوستان امریکایی، ۱۳درصد از لاتین‌ها و ۱۱درصد از سفیدپوستان امریکایی پس از شیوع کرونا به وجود خدا احساس شک کرده‌اند. در مقابل ۲درصد از امریکایی‌ها شیوع ویروس کرونا را باعث اعتقاد پیداکردن خود به خدا دانسته‌اند و ۱ درصد گفته‌اند که با وجود اینکه به وجود خدا درگذشته معتقد بوده‌اند، پس از پیش آمدن شرایط موجود منکر وجود خدا شده‌اند.

در مجموع ۸۰ درصد امریکایی‌ها به وجود خدا باور دارند که از این میان ۱ درصد شیوع ویروس کرونا را باعث تضعیف باورهای خود دانسته‌اند و ۲۶ آن را باعث افزایش ایمان و باورهای خود دانسته‌اند.

 

منبع گاردین
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.