هشدار اسقف اعظم انگلیس نسبت به حمله نظامی به سوریه

اسقف اعظم انگلیس به مقامات این کشور هشدار داد که جنگ با سوریه ممکن است عواقب پیش‎بینی نشده‎ای در دنیای اسلام به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری “On Islam”، اسقف اعظم انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور توصیه کرد که در تصمیم‎گیری برای تصویب طرح مداخله نظامی در سوریه عجولانه اقدام نکرده و هشدار داد که جنگ با سوریه ممکن است عواقب پیش‎بینی نشده ای در دنیای اسلام به همراه داشته باشد.

 

رو جاستین ولبی، اسقف اعظم انگلیس به روزنامه دیلی تلگراف گفت: نمایندگان مجلس انگلیس باید به این نکته توجه داشته باشند که آیا در صورت حمله به سوریه پاسخ مناسبی برای ارائه در مقابل واکنش های غیرقابل پیش بینی ای که در سراسر دنیای عرب و جهان اسلام صورت خواهد گرفت دارند یا خیر؟

 

وی با تاکید بر این که عواقب حمله به سوریه غیرقابل تصور و وحشتناک است گفت که از وقوع چنین عواقبی به سختی در هراس است.

 

اسقف اعظم انگلیس افزود که هیچ راه حلی مناسبی در حال حاضر برای حل بحران سوریه وجود ندارد و راه حل آسانی نیز برای این مشکل به ذهن وی نمی رسد.

 

رو جاستین ولبی با یادآوری این نکته که دولتمردان آمریکایی و انگلیسی اسناد محرمانه ای در مورد سوریه از سازمان های جاسوسی دریافت می کنند اظهار امیدواری کرد که این مقامات در قضاوت های خود دچار شتابزدگی نشوند.

 

آمریکا و انگلیس از هفته گذشته و پس از حادثه حمله شیمیایی به شهر کوچکی در نزدیکی دمشق که بیش از 1300 نفر در نتیجه آن جان خود را از دست دادند بر حمله به سوریه تاکید می کنند.

 

این در حالی است که دولت سوریه به شدت ادعاهای کشورهای غربی در این ارتباط را تکذیب کرده و به بازرسان سازمان ملل نیز اجازه بازرسی از محله حادثه را داده است.

 

در عین حال اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه نیز گفت که هرگونه حمله نظامی به سوریه باید با مجوز قانونی شورای امنیت سازمان ملل صورت گیرد.

 

روسیه نیز اعلام کرده است که از هیچ گونه قطعنامه شورای امنیت که حمله به سوریه را قانونی بداند حمایت نخواهد کرد.
اسقف اعظم انگلیس به مقامات این کشور هشدار داد که جنگ با سوریه ممکن است عواقب پیش‎بینی نشده‎ای در دنیای اسلام به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.