مفتی سابق مصر: اردوغان بداند توهین به علما سبب رسوایی دنیا و آخرت می‎شود

مفتی سابق مصر بر لزوم عذرخواهی نخست وزیر ترکیه در قبال توهین به شیخ الازهر تأکید کرد و گفت: سخن درباره اردوغان بسیار است ولی ترجیح می‎دهیم سکوت کنیم.

شیخ علی جمعه، مفتی سابق مصر در واکنش به توهین رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به شیخ الازهر مصر بر لزوم عذرخواهی وی تأکید کرد و گفت: اردوغان باید بداند که توهین به علما سبب رسوایی در دنیا و آخرت می شود، پس بهتر است که از کرده خود خجالت کشیده و به صورت رسمی از شیخ احمد الطیب عذرخواهی کند. به گزارش خبرگزاری رسا شیخ علی جمعه گفت: اردوغان یادش بیاید که حتی حاضر بود دست شیخ الازهر را ببوسد، اما به او می گویم که ما نیازی به دست بوسی نداریم و بهتر است تقوای خدا را در پیش گیرد. البته سخن درباره اردوغان بسیار است ولی ترجیح می دهیم که سکوت کنیم. شیخ علی جمعه در بخش دیگری از سخنان خود که از شبکه ماهواره ای المصریه پخش می شد، درباره ادامه تنش در این کشور اظهار داشت: مسؤولیت خون های ریخته شده و خشونت های موجود در جامعه بر عهده اخوان المسلمین است. این جماعت در حال ارتکاب معصیت بزرگی هستند. خبر دیگر این که، همایش علمای الازهر و ائمه اوقاف مصر در محکومیت توهین اردوغان به شیخ الازهر، فردا پنجشنبه برگزار می شود. این تجمع، ساعت 30و10 صبح فردا و با عنوان «همایش علمی علمای الازهر و اوقاف برای بررسی نقش الازهر در حمایت از مردم، کشور و پاسخگویی به حماقت اردوغان» در مسجد عزت الجبل اسکندریه آغاز می شود. گفتنی است رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از شیخ الازهر به دلیل تأیید سرنگونی محمد مرسی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که امثال وی را نفرین خواهد کرد.
مفتی سابق مصر بر لزوم عذرخواهی نخست وزیر ترکیه در قبال توهین به شیخ الازهر تأکید کرد و گفت: سخن درباره اردوغان بسیار است ولی ترجیح می‎دهیم سکوت کنیم.تجمع علمای مصر در اعتراض به توهین اردوغان به شیخ الازهر؛

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.