نسبت نظام اسلامی با حوزه‌های علمیه، نسبت حمایت متقابل است 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در نطق میان‌ دستورِ مجلس، بر لزومِ توجه به حوزه‌های علمیه تاکید ورزید 

 

 

به گزارش دین‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری خانه‌ ملت، سید‌حسین ذوالانوار در نطق میان دستور خود در نشست علنی دیروز (یکشنبه 3 شهریور) بر این نکته تاکید ورزید که: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و مقام معظم رهبری نگرانی های خاصی در حوزه فرهنگی دارند.

وی ادامه داد:‌ تعداد اساتید دروس معارف و طلاب چه نسبتی با تعداد دانشجویان دارد، متاسفانه در بین 12 میلیون دانش آموز تنها 8 هزار طلبه وجود دارد و آن هم صرفاً برای نماز جماعت حضور می‌یابد.

این نماینده مجلس نهم، یادآور شد: به ازای هر هزار پانصد دانش آموز تنها یک طلبه برای یک ساعت وجود دارد و این میزان در دانشگاه آزاد پنج هزار دانشجو به ازای یک طلبه است و وضع دانشگاه‌های دولتی نیز تعریفی ندارد.

ذوالانوار تصریح کرد: هزینه یک تحصیل یک دانشجو علوم انسانی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری به ترتیب دو و نیم میلیون، پنج و نیم میلیون و چهارده و نیم میلیون تومان است در حالی که هزینه تحصیل هر طلبه در حوزه علمیه در مقاطع مختلف چهارصد و چهل هزار تومان است.

وی با انتقاد از اینکه 50 هزار مسجد روحانی ندارد، گفت: در کشورهای دیگر جهان هزینه‌های فرهنگی چیزی بالغ بر 7 درصد از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد ولی در ایران تنها 3 درصد از بودجه به مسائل فرهنگی مختص می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، تصریح کرد: آمار طلاب ایران دویست و سی هزار نفر هستند در حالی که در کشور پاکستان میزان طلاب دومیلیون ششصد هزار نفر هستند.

این نماینده مجلس نهم، ادامه داد:‌ طلاب ایرانی زندگی سختی دارند، هز طلبه مجرد 170 هزار تومان و هر طلبه متاهل حدود 370 هزار تومان شهریه دریافت می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند امروز جوانان ایران آماج شبهات دینی و عقیدتی هستند و هدف دشمنان از این کار گرفتن پشتوانه‌های انقلاب از نظام اسلامی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: رابطه حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی رابطه حمایت متقابل است و دولت باید با رعایت حفاظت از استقلال حوزه، نهایت حمایت را از حوزه‌ها داشته باشند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در نطق میان‌ دستورِ مجلس، بر لزومِ توجه به حوزه‌های علمیه تاکید ورزید ذوالانوار در نطق میان دستور: 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.