اعتقادات مذهبی کیفیت زندگی مبتلایان به ایدز را بهبود می‌دهد

مطالعات اخیر محققان بیمارستان ملی کودکان آمریکا نشان می‌دهد باورهای مذهبی سطح روحی و جسمی بیماران مبتلا به ایدز را بهبود می‌دهد و به این بیماران توصیه شده است به طور مستمر در مراسم معنوی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، این مطالعه با بررسی بیماران مبتلا به ایدز در آمریکا نشان می‌دهد بیمارانی که باورهای مذهبی دارند و به طور مستمر راز و نیاز و نیایش می‌کنند، کیفیت زندگی بالاتری دارند و از نظر جسمی و روحی بهتر به نظر می‌رسند.

این مطالعه نشان می‌دهد متعهد بودن به مذهب و شرکت در این گونه مراسم‌ به منظور راز و نیاز و نیایش، مراقبه و مدیتیشن و مطالعه متون معنوی راهی برای رهایی بیماران از استرس و افزایش آرامش است. محققان بیماران را به شرکت در این مراسم معنوی تشویق می کنند.

نقش داروهای ضدایدز در درمان

HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که سبب عفونت سلول‌های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می‌شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف‌تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می‌شود. ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند روند سرعت بیماری را کند کنند.

آمار مبتلایان به ایدز

اچ آی وی و ایدز یکی از بزرگترین معضلات حوزه سلامت عمومی به ویژه در کشورهای کم درآمد است و آمار نشان می‌دهد تا به حال بیش از ۳۲ میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

با افزایش آگاهی افراد در زمینه پیشگیری، تشخیص، درمان و مراقبت‌های لازم در مقابل انواع عفونت، بیماری ایدز به یک شرایط کنترل‌ شده تبدیل شده و برای بیمار امکان زندگی طولانی و سالم را فراهم می‌کند.

بر اساس آمار انجام شده تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۷.۹ میلیون نفر به ایدز مبتلا بودند.

در نتیجه تلاش‌های بین‌المللی در مقابل اچ آی وی، پوشش خدماتی به طور پیوسته رو به افزایش است. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۲ درصد از بزرگسالان و ۵۴ درصد از کودکان مبتلا به ایدز در کشورهای فقیر و متوسط تحت درمان‌های ضد ویروسی مادام‌العمر قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه در نشریه Psychology of Religion and Spirituality منتشر شده است.
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.