شکایت سوریه از اتحادیه علمای مسلمان

سوریه از جمعیت موسوم به “اتحادیه علمای مسلمان” به دلیل صدور فتواهای تکفیری شکایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نزار سکیف" رئیس اتحادیه وکلای سوریه گفت، این اتحادیه و هیأتی که از سوی آن مأمور شده برای شکایت از "شیوخ فتنه" که دست به فتنه انگیزی زده و با حضور در رسانه ها و یا اعزام افراد یا جمع آوری کمکهای مالی از ارتکاب جنایت و کشتار ضد مردم سوریه حمایتهای معنوی و لجستیکی به عمل آورده اند، جدی است.

وی افزود: هیأتی که برای این شکایت مأمور شده با همکاری اتحادیه وکلای سوریه از تاریخ 7/4/2011 در حال جمع آوری اسناد و مدارک از جرم های شیوخ فتنه و اقداماتی است که آنها ضد وزارت خانه ها، نهادها و شهروندان سوری انجام داده اند.

سکیف خاطرنشان کرد: با پایان یافتن این کار، شکایتهایی ضد شیوخ فتنه و حتی رؤسای بعضی از کشورها به اتهام تحریک برای ویران کردن نهادها و مؤسسات کشور سوریه و ریختن خون ملت سوریه مطرح خواهد شد.

"بشیر شربتجی" از مسئولان هیأتی که برای شکایت قضایی ضد شیوخ فتنه تشکیل شده، گفت: اکنون شماری از وکلا در حال جمع آوری اسناد و مدارک لازم، از جمله فایل های صوتی و اظهارات تلویزیونی شیوخ فتنه و از جمله آنها قرضاوی و العجمی هستند.

این وکیل سوری خاطرنشان کرد: طبق قانون سوریه، مجازات کسی که فردی را برای انجام جرم تحریک کرده، با خود مجرم یکسان است.

شربتجی با اشاره به پیامدهای فتنه انگیزی ها در مصر، لبنان و سوریه تأکید کرد: پیامدهای اظهارات تحریک برانگیز و طایفه ای شیوخ فتنه به استان دیرالزور رسید و جنایتی اخیرا در روستای "حظله" روی داد؛ شیخ حسن شحاته مبلغ سرشناس مسلمان نیز در مصر به دلیل همین فتنه انگیزی ها کشته شد.
سوریه از جمعیت موسوم به “اتحادیه علمای مسلمان” به دلیل صدور فتواهای تکفیری شکایت می کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.