تغییر نام کودک امریکایی از مسیحا به حکم قاضی

قاضی دادگاهی در امریکا حکم داده است که نام یک کودک از مسیحا به مارتین تغییر داده شود، به این استدلال که تنها مسیحای واقعی عیسی مسیح پیامبر مسیحیان است.

والدین یک نوزاد هفت ماهه موسوم به مسیحا دوشاون مارتین به یک دادگاه در تنسی رفته بودند تا در نام خانوادگی او تغییری به وجود آورند اما لو آن بالیو قاضی دادگاه حمایت از کودکان دستور داد که اسم کوچک این کودک هم تغییر پیدا کند .

بنا به گزارش مدیریت امنیت اجتماعی آمریکا سال گذشته در این کشور نام مسیحا به روی هفتصد کودک گذاشته شده است.

در مسیحیت مسیحا نام عیسی مسیح است و دریهودیت مسیحا نام منجی موعود یهودیان است.

مسیحا در لغت به معنای نجات دهنده و رهایی بخش است.

قاضی دادگاه تنسی گفت که نام مسیحا بعدها این نوزاد را در محیطی که دارای اکثریت مسیحی است با مشکل روبرو خواهد کرد و افزود "ممکن است او در آینده با واکنش نامطلوب از سوی بسیاری از مردم روبرو شود در حالی که اختیاری در انتخاب نام خود نداشته است."

خانم قاضی سپس دستور داد که نام این نوزاد به مارتین دشان مک کالو که ترکیبی از نام خانوادگی مادر و پدر اوست، تغییر داده شود.

قاضی لوآن بالیو افزود "مسیحا لقبی است که تنها برازنده یک نفر است و او عیسی مسیح پیامبر مسیحیان است."

مادر این نوزاد گفته است که خواستار تجدید نظر در این حکم خواهد شد و افزود که تصور نمی‌کرد یک قاضی به دلایل مذهبی حکم تغییر نام کودک او را صادر کند و افزود که انتخاب این نام به دلیل مذهبی نبوده بلکه چون با نام فرزندان دیگرش میسون و میکاه جور در می‌آمده، این نام را انتخاب کرده است.

 

 
قاضی دادگاهی در امریکا حکم داده است که نام یک کودک از مسیحا به مارتین تغییر داده شود، به این استدلال که تنها مسیحای واقعی عیسی مسیح پیامبر مسیحیان است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.