مراجع و علمای قم: عناصر افراطی و خودسر برای حوزه و جامعه خطرناک‌اند

هیئت حقیقت یابی مجلس با مراجع و علمای قم دیدار کردند و در گزارش خود به مجلس دیدگاه‌های آنان را نیز منتقل نمودند. 

 

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

من نخستین کسی بودم که در این مساله خط‌شکنی کردم. بلافاصله بعد از قضیه گفتم و معتقد بودم ممکن است برایم هزینه هم داشته‌باشد و هزینه‌اش را هم می‌پردازم. پشت صحنه این افعال افرد مرمور و مشکوک و گاهی هم مفسدی هستند و احساسات بعضی از این جوانان انقلابی و ساده را تحریک می‌کنند، اغوا می‌کنند و به مقصودشان می‌رسند. من به استاندارد و اطلاعات قم فتم که اگر شما ۲۰ نفر را آن‌جا گذاشته بوددید وقتی این‌ها بلند شدند ابتدا چهار یا پنج نفر بودند می‌گفتید بنشینید ساکت و این‌ها را از مجلس بیرون می‌بردید این‌طور نمی‌شد. عده‌ای هستند که تفکرشان این است که اسلام آن است که من می‌گویم، انقلاب آن است که من می‌دانم، هر کس بر خافِ این‌که من می‌دانم حرکت کند، مستحق اهانت و مجازات است، خودمحورند،ما این‌ها را در قم می‌شناسیم، این‌ها روزنامه‌ای هم دارند، حمله به هر کس دلشان بخواهد می‌کنند. 

 

 

آیت الله نوری همدانی

ما باید همیشه به‌دنبال ریشه‌ها برویم و از ریشه باید اقدام و جلوگیری کنیم. تا ریشه‌یابی نکنیم، قضیه تکرار خواهد شد، اما اگر ریشه‌یابی شود و ریشه را خشک کنیم دیگر قضایا تکرار نخواهد شد. جماعت این عده کم است اما گاهی یک نفر یک سنگ در چاه می‌اندازد که همه را به دردسر می‌اندازد، بله تعداد این عده کم است ولی فکر‌های کج و بدفهمی‌  و فکر همه ابعاد را نکردند و خودخواهی، اگرمحرکی نداشته باشند و اگرمحرکی از بیرون داشته باشند که حسابش فرق می‌کند. 

 

آیت الله امینی

این‌ها یک گروه خلق‌الساعه نیستند، این‌ها یک گروهی هستند که سال‌ها تشکیل شده‌اند و متشکل هم هستند و در جاهای مختلف حضور پیدا می‌کنند. حالا که مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند و تاکید بسیار بجایی هم بود امیدوارم تحقیقات خوبی را ارایه دهید. با این کار رهبری را شاد می‌کنید. من بارها عرض کردم که رهبری مظلوم است، شما با این کار هم مردم، هم حوزه علمیه قم، هم انقلابیون و هم رهبری را شاد کنید. 

 

 

 
هیئت حقیقت یابی مجلس با مراجع و علمای قم دیدار کردند و در گزارش خود به مجلس دیدگاه‌های آنان را نیز منتقل نمودند. گزارش حوادث ۲۲ بهمن قم در مجلس قرائت گردید

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. محمد حسین

    جناب آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس سالهاست که در قم حضور می یابند و سخنرانی می کنند ولی چرا در 22 بهمن 1391 سخنرانی او به هم می ریزد؟ علت چیست؟ ریشه آن چیست؟پاسخ روشن است : علت آن به یکشنبه قبل از آن بر می گردد که در مجلس آن حرکات زشت توسط ایشان و آقای احمدی نژاد انجام شد. روشن است که روش اعتراض مردم (که اکثریت حاضران در حرم را تشکیل می داد به استناد فیلم های منتشر شده در فضای مجازی)روشی کاملا غلط بوده ولی چرا به ریشه ها پرداخته نمی شود؟نظر مراجعی چون آیت الله نوری همدانی این است که به ریشه ها باید توجه کرد و از آن ها جلوگیری کرد. بی بصیرتی خواص مشکل اصلی بروز چنین حرکاتی است که البته نادرست است.

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.