پخش مستقیم رؤیت هلال شوال در کشورهای عربی

امسال برای نخستین بار در کشورهای عربی، مراحل رصد هلال ماه شوال در روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) از شبکه اینترنت به صورت مستقیم پخش می‌شود.

 

امسال مراحل رصد هلال ماه شوال که به صورت تخصصی و با استفاده از تصویربرداری نجومی، در شهرهای عمان و طرابلس لیبی، انجام می‌شود، به صورت مستقیم از شبکه اینترنت پخش خواهد شد.

این اقدام به علاقمندان به رؤیت هلال ماه شوال اجازه می‌دهد که مراحل رصد را پیگیری کرده و به محض رؤیت هلال، آنان نیز در جریان این امر قرار بگیرند.

 

مهندس "محمد شوکت عوده" رئیس پروژه اسلامی رصد هلال ماه در امارات، در این زمینه گفت: برای رصد هلال شوال تصاویر متعددی با استفاده از تلسکوپ در مناطقی که امکان رؤیت هلال وجود دارد گرفته می‌شود و این تصاویر به کامپیوتر منتقل می‌شود تا ویرایش گردد. در این مرحله ممکن است فرد رصد کننده نتواند هلال را رؤیت کند. پس از این مرحله، رصد کننده با استفاده از برنامه‌های تخصصی کامپیوتری تصاویر را بررسی می‌کند و هلال رؤیت می‌شود.

 

وی افزود: تکنولوژی تصویربرداری نجومی، یک انقلاب جدید در رؤیت هلال است که در این زمینه از تلسکوپ وحتی از زمانی که هلال ماه در روز مشاهده شود نیز قوی‌تر است.

 

شوکت عوده خاطرنشان کرد: گروه‌های تخصصی رصد هلال ماه از صبح روز چهارشنبه کار خود را آغاز می‌کنند و مراحل این کار به صورت مستقیم از طریق اینترنت قابل مشاهده است.

 

علاقمندان به مشاهده مستقیم رصد هلال ماه شوال در کشورهای عربی می‌توانند به سایت icoproject.org/live.html  مراجعه نمایند.

 
امسال برای نخستین بار در کشورهای عربی، مراحل رصد هلال ماه شوال در روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) از شبکه اینترنت به صورت مستقیم پخش می‌شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.