الأزهر، قرضاوی را از «هیأت علمای مسلمان» اخراج کرد

یوسف قرضاوی، مفتی شناخته شده اهل سنت از شورای عالی «علماء مسلمان» اخراج شد

پایگاه‌های خبری اعلام کردند یوسف قرضاوی، مفتی شناخته شده اهل سنت که اخیراً فتاوایی بر علیه شیعیان و حلیت قتل آنان صادر کرده بود، از شورای عالی «علماء مسلمان» اخراج شد.

به گزارش سرویس بین الملل پارسینه، پایگاه خبری «النهار مصر» با انتشار خبری فوری اعلام کرد: «تعدادی از منابع موثق خبری و فعالین شبکه‌های اجتماعی از عزل شیخ یوسف قرضاوی از سوی مرکز دینی جهان اهل سنت، الأزهر خبر داده‌اند.»

انتشار این خبر، واکنش گسترده‌ای را در پی داشته است. یکی از اصلی‌ترین صفحات شیعیان مصری. با اعلام این خبر نوشت: «به خدا سوگند این خبر برای همه آزادگان مسرت‌بخش است. ای کاش بزرگان و دلسوزان الأزهر، باقی علمای وهابی و تکفیری را نیز عزل کنند.»

چند روز قبل، اظهارات تندی از قرضاوی بر علیه «شیخ احمد الطیب»، رئیس دانشگاه الأزهر منتشر شد که البته بعد از واکنش منفی فراگیز ملت مصر، با تکذیب دفتر قرضاوی مواجه شد. در روزهای اخیر، قرضاوی و الأزهر بر سر بحران سیاسی مصر و عزل مرسی، در برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده بودند.

مشهورترین حکم چند ماه اخیر قرضاوی، حکم ریختن خون هر کسی است که بگوید “یا حسین”! قرضاوی در توجیه این حکم اعلام کرده بود: «منادیان “یا حسین” از قاتلان وی بیزارند و در نتیجه از صحابه بیزارند. کسی که از صحابه بیزار باشد، مسلمان نیست. با توجه به تقل و خونریزی شیعیان در سوریه، عراق، بحرین و… امروز خون آنان هیچ حرمتی ندارد و غیوران باید خون آنان را بریزند.»

پارسینه به زودی گزارشی در مورد مخالفت‌های روزهای اخیر ملت مصر با این روحانی تنندرو منتشر خواهد کرد.
یوسف قرضاوی، مفتی شناخته شده اهل سنت از شورای عالی «علماء مسلمان» اخراج شد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.