چالشهای انتظامی ماهواره، حجاب و طرح امنیت اخلاقی از زبان رئیس پلیس

رئیس پلیس کشور در برنامه تلویزیونی شناسنامه به چالشهای انتظامی برخی دغدغه های دینداران در هشت سال گذشته پرداخت.

 

وی با بیان اینکه نمی توان جامعه را بدون جرم متصور شد، افزود: امروز عصر ارتباطات، ماهواره و اینترنت است و شهروند عکاس و خبرنگار در همه جا وجود دارد، مخفی کردن هیچ موضوعی امکان پذیر نیست ضمن اینکه کنترل خانواده ها روی بچه ها بسیار کم شده است و رسانه ها همان قدر که آگاهی می بخشند همان قدر نیز می توانند مورد تهدید باشند. جنگ ما امروز جنگ جبهه حق و شیطان است. در این حوزه باید نگاهها را تعدیل کرد چرا که برخی ها تندروی می کنند.

 

وقتی در همین تهران روزانه 30 درصد مسافر وارد می شود ممکن است یک فردی در ماه رمضان از روی غفلت سیگار بکشد. وقتی به او تذکر می دهیم می گوید که غفلت کرده است ما باید واقعیت را درک کنیم ولی نباید زود عقب نشینی کنیم.

 

احمدی مقدم به دیدار اخیرش با رئیس جمهور منتخب اشاره و تاکید کرد: به آقای روحانی گفتم احمدی نژاد در حوزه ماهواره و پوشش چالش داشت اما پلیس به دنبال چالش نیست. ما سیاست گذار نیستیم اما خوب نیست چند حرف مختلف از دل نظام بیرون آید چرا که این باعث می شود مجرمان متجری شوند.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا در بحث ماهواره ها برخورد فیزیکی صورت می گیرد، گفت: پلیس بر اساس قانون تجهیزات گیرنده های ماهواره ای عمل می کند و اگر به ما بگویند برخورد نکن، ما برخورد نمی کنیم. ما در برابر جرایم مشهود وظیفه داریم بدون حکم قاضی برخورد کنیم به همین دلیل گفتیم وارد ساختمان ها نشوند و تنها دیش ها را از روی پشت بام ها جمع کنند، بعضی ها زرنگ بودند و رفتند دیش را در تراس قرار دادند و ما نیز به هر ابتکاری بود این دیش ها را جمع کردیم.

 

احمدی مقدم ادامه داد: طرح امنیت اخلاقی یک موضوعی است که وسط قرار دارد و اگر آن را اجرا کنیم عده ای انتقاد می کنند و اگر اجرا نکنیم عده ای دیگر به شما انتقاد خواهند کرد؛ باید یک تصمیم کلی در این حوزه گرفته شود.

رئیس پلیس کشور در برنامه تلویزیونی شناسنامه به چالشهای انتظامی برخی دغدغه های دینداران در هشت سال گذشته پرداخت.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.