رسوایی جدید کلیسای بریتانیا

رئیس کلیسای کانتربری بریتانیا از وجود ارتباط میان این نهاد و یک موسسه اعتباری که وام هایی با سود گزاف پرداخت می کند، ابراز شرمندگی کرد.

به نوشته گاردین جاستین ولبی گفت: از اینکه مطلع شدم کلیسا با یک موسسه اعتباری رباخوار ارتباط دارد متاسفم.

وی که با شبکه چهار بی بی سی سخن می گفت افزود: مطلع شده است که کلیسای کانتربری یک سرمایه گذاری به مبلغ 5/5 میلیارد پوند در موسسه اعتباری وونگا، که موسسه ای امریکایی در زمینه اعطای وام های پربهره است انجام داده است و از این خبر خجالت زده است.

وی که چند روز پیش از لزوم ایجاد موسسات اعتباری سالم و حذف موسسات سودجو از طریق ایجاد رقابت سالم سخن گفته بود در اشاره به مصداق این موسسات سودجو نام همین موسسه وونگا را برده بود.

ولبی با اعلام آگاهی از اوضاع افراد فقیری که اسیر این شرکت های سودجو می شوند گفت: در حالی که سقف سود سالانه موسسات اعتباری بریتانیا در وام های اعطایی 70 الی 80% است اما موسسات اعتباری سودجو سالانه معادل 5500% سود از مشتریان دریافت و آنان را تا ابد بدهکار خود می کنند و تمام زندگی آنها ر ا بدین ترتیب نابود می کنند.

سر اسقف جاستین ولبی ضمن تقبیح ارتباط کلیسا با چنین موسساتی در عین حال عنوان کرد: البته نمی توان با این توجیح که مثلا در فلان شرکتی که کلیسا در آن سرمایه گذاری کرده یک نفر به یک فعل حرام می پردازد از فعالیت اقتصادی خودداری کرد و ما تنها باید از سرمایه گذاری مستقیم در این امور خودداری کنیم.

 

رئیس کلیسای کانتربری بریتانیا از وجود ارتباط میان این نهاد و یک موسسه اعتباری که وام هایی با سود گزاف پرداخت می کند، ابراز شرمندگی کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.