دفاع تمام قد وزیر کشور فرانسه از اعمال خشونت علیه معترضان به قانون منع برقع

 مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه: پلیس کار خود را به خوبی انجام داد. قانون منع پوشیدن برقع قانونی است که به نفع زنان است 

وزیر کشور فرانسه از خشونت‌های اخیر نیروهای امنیتی این کشور با معترضان ممنوعیت استفاده از برقع در مکان‌های عمومی دفاع کرد و گفت: پلیس کار خود را کاملا خوب انجام داده است. بازرسی پلیس از یک زوج در جنوب غرب پاریس، باعث درگیری خشونت‌بار میان پلیس و سکنه این منطقه که اکثرا مهاجر هستند، شد. علاوه بر این، برخی از معترضان هم اقدام به پرتاب سنگ به سوی پلیس کردند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه گفت: «پلیس کار خود را به خوبی انجام داد. قانون منع پوشیدن برقع قانونی است که به نفع زنان است و مخالف ارزش‌ها و سنت‌های فرانسه است. این قانون باید در هر جا اجرا شود.» این قانون در سال 2010 میلادی توسط نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق و محافظه کار فرانسه اجرا شد و بر اساس این قانون استفاده از برقع و حجاب برای پوشاندن کامل صورت منع شد. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز اعلام کرده که در حومه‌ها نیز باید همانند سایر بخش‌های فرانسه احکام و قوانین اجرا شود.

 

فرانسه بیشترین جمعیت مسلمانان در اروپا را دارد و بر اساس تخمین‌های موجود هم اکنون پنج میلیون مسلمان در این کشور ساکن هستند. در حالی که بر اساس آمارهای وزارت کشور فرانسه تا دو هزار زن در این کشور از برقع و نقاب استفاده می‌کنند و تعداد معدودی هم به خاطر تخطی از این قانون جریمه پرداخت کردند.
 مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه: پلیس کار خود را به خوبی انجام داد. قانون منع پوشیدن برقع قانونی است که به نفع زنان است 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.