معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع): تکفیری‌های امروز همان زنده به گور کنندگان دخترانند

حمله اخیر این جنایتکاران به بارگاه حضرت زینب(س) نیز یکی از مصادیق همین اقدامات است. امیدواریم جهان اسلام بیدار شود و جلوی این اقدامات وحشیانه را بگیرد. اقداماتی که هر وجدان بیداری آنها را محکوم می‌کند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) با بیان این‌که «تکفیری‌های امروز همان زنده به گورکنندگان دخترانند» گفت: تخریب اماکن مقدس، نشانه عجز تکفیری‌ها است. حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در گفت‌وگو با ایسنا) درباره تخریب اماکن مقدس در سوریه از سوی تکفیری‌ها، اظهار کرد: «این حرکت‌ها محکوم هستند نه اینکه فقط ما و مسلمانان آنها را محکوم می‌کنیم بلکه هر کسی که انسان باشد و وجدان بیداری داشته باشد اینگونه اقدامات را محکوم می‌کند.»

 

وی با بیان این‌که “بنابراین در محکومیت این‌ها از سوی هر کسی که وجدانی بیدار و آگاه داشته باشد تردیدی نیست” گفت: «ما در جهان اسلام با افرادی روبرو هستیم که در جهل و تحجر غوطه‌ور هستند و اینان همان کسانی بوده‌اند که دخترانشان را زنده به گور می‌کرده‌اند.»

 

وی گفت: «اما اگر سطحی کلان‌تر در مقیاسی منطقه‌ای و جهانی را در نظر بگیریم، این پرسش برای ما به وجود می‌آید که این آدم‌ها چرا الان و نه پنج تا 10 سال پیش چنین کارهایی را انجام می‌دهند که این پرسش دو جواب دارد یکی اینکه این‌ها در گذشته هم از این کارها می‌کردند. بقیع را چه کسانی خراب کردند؟ چه کسانی به قبر امام حسین (ع) در نوبت‌های مختلف در تاریخ حمله کرده و صدمه زدند؟ همین‌ها بودند و اگر نبش قبر نمی‌کردند چون دیگر نمی‌توانستند ولی آن کاری را که از دستشان بر می‌آمده انجام می‌دادند.»

 

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) اظهار کرد: «حمله اخیر این جنایتکاران به بارگاه حضرت زینب(س) نیز یکی از مصادیق همین اقدامات است. امیدواریم جهان اسلام بیدار شود و جلوی این اقدامات وحشیانه را بگیرد. اقداماتی که هر وجدان بیداری آنها را محکوم می‌کند.»

 

لکزایی افزود: «اما نکته دوم این است که چرا این افراد در بعضی از شرایط فعال می‌شوند؟ که باید گفت به خاطر این است که این‌ها در خدمت دستگاه‌های جاسوسی قرار می‌گیرند.»

 

وی ادامه داد: «این‌ها مزار قبر “حجر” را تخریب و آن را نبش قبر کردند، یادبود شهید “فتحی شقاقی” را تخریب کردند که از رهبران فلسطینی بود و توسط اسرائیلی‌ها شهید شده بود و در حال حاضر نیز با مقام حضرت ابراهیم اینگونه رفتار کرده‌اند. در گذشته هم بعضی از بارگاه‌ها را تخریب کردند که اخبار آنها به این شکل پخش نشد، ولی چند کار دیگر هم اینان در سوریه و مناطق اطراف آن انجام دادند.»

 

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل البیت(ع) اظهار کرد: «سود کار افرادی که در سوریه به تخریب اماکن مذهبی می‌پردازند به اسرائیل می‌رسد ضمن اینکه این کارها باعث تحریک مسلمانان می‌شود و باعث می‌شود که آنان به جان هم بیفتند و خدای نکرده ممکن است مرتکب اعمال مقابله به مثل شوند که همیشه تاکید رهبران عاقل در جهان اسلام این بوده که مبادا کسی بخواهد در این حوزه‌ها وارد نقشه دشمن شود چون هرگونه اقدام مقابله به مثل یا شبیه این اقدامات، افتادن در دام همان نقشه‌ای است که سازمان‌های جاسوسی در این زمینه تعبیه کرده‌اند.»

 

وی گفت: «بر این اساس اگر از سطح کلان نگاه کنیم علت فعال شدن این‌ها در این شرایط و با اینگونه اقدامات به تلاش‌های سازمان‌های جاسوسی در این عرصه بر می‌گردد.»

 

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل البیت(ع) افزود: «از یک منظر دیگر این اقدامات علامت عجز هم هست، یعنی وقتی این گروه‌ها در صحنه جنگ واقعی هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و شکست خورده و درمانده و عاجز می‌شوند جایی عملیات می‌کنند که کسی در برابرشان نیست یعنی یک مرقد و نماد مذهبی را تخریب کردند که کسی هم از آن حفاظت نمی‌کرده، درحالی که این کارشان ارزش عملیاتی و نظامی ندارد و علامت عجز آنان هست.»
حمله اخیر این جنایتکاران به بارگاه حضرت زینب(س) نیز یکی از مصادیق همین اقدامات است. امیدواریم جهان اسلام بیدار شود و جلوی این اقدامات وحشیانه را بگیرد. اقداماتی که هر وجدان بیداری آنها را محکوم می‌کند.در واکنش به حمله اخیر به حرم مطهر حضرت زینت سلام الله علیها

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.