برخی به دنبال ایجاد اختلاف به شیعه و سنی در انگلیس هستند

به دنبال حضور محمد العارفی – مبلغ اهل عربستان سعودی در انگلستان که فرقه گرایی بین شیعیان و سنی ها را تبلیغ می کند، نگرانی عمیقی در جامعه ی مسلمانان انگلستان بوجود آمده و رو به افزایش است.

 یوسف خویی – مدیر بنیاد خویی که یک موسسه شیعی در انگلستان است در این رابطه به "هوفینگتون پست" انگلیس گفته است: «در طی سالیان دراز است که مسلمانان شیعه و سنی انگلیس بسیار صمیمانه در کنار هم زندگی می کنند اما مبلغانی از خارج به این کشور آمده و تلاش می کنند که در این رابطه تفرقه و جدایی ایجاد کنند.» به گزارش شفقنا محمد العارفی مبلغ عربستانی است که در ابتدای ماه جاری میلادی به لندن آمده است. اما ورود او اعتراضاتی را از سوی مسلمانان انگلیس به دنبال داشته چرا که وی در خطابه های خود سعی می کند احساسات سنی ها را علیه شیعیان برانگیزد. یوسف خویی در ادمه به هافینگتون پست گفته است: «العارفی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بسیار خروشان و پر سرو صدا عمل می کند اما ما نیز مشغول کار و فعالیت هستیم تا به چنین افرادی اطمینان دهیم که نخواهیم گذاشت در اهداف خود موفق شوند.» در ابتدای این ماه العارفی خطابه ای نیز در مصر ایراد کرد که مسلمانان سنی را برای پیوستن به جهاد در سوریه تشویق کرد. اما خطابه ی وی شکایت هایی را از تلاش برای تشدید نزاع های فرقه ای در میان مسلمانان برانگیخته است. وی خاطر نشان می سازد: «العارفی در یک سخرانی در مصر گفته است که "یک ماموریت، یک جهاد برعهده دارد." ما پیش بینی می کنیم که در اینجا هم گفته خود را تکرار کند. اما وقتی که این اتفاق بیفتد جامعه مسلمانان انگلیس برای مبارزه با او متحد می شود. ما اجازه نمی دهیم که افرادی از خارج بیایند و پیام نفرت خود را در این کشور گسترش دهند.»
به دنبال حضور محمد العارفی – مبلغ اهل عربستان سعودی در انگلستان که فرقه گرایی بین شیعیان و سنی ها را تبلیغ می کند، نگرانی عمیقی در جامعه ی مسلمانان انگلستان بوجود آمده و رو به افزایش است.مدیر یک موسسه شیعی در لندن به هافینگتون پست:

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.