هواداران اوانجلیک ترامپ او را مثل گذشته دوست ندارند

با وجود آنکه حمایت از عملکرد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در بین گروه‌های ایمانی در امریکا در ماه مارچ و آغاز شیوع کرونا در این کشور افزایش یافته بود؛ این حمایت در حال حاضر کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. در جدیدترین نظرسنجی موسسه دین پژوهشی عمومی (PRRI) محبوبیت ترامپ نسبت به ماه مارچ با کاهش ۶ درصدی روبرو شده است، که این میزان با محبوبیت او در سال ۲۰۱۹ برابری می‌کند.

در بین سفیدپوستان اوانجلیک، محبوبیت ترامپ از ۷۷ درصد به ۶۶ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در بین سفیدپوستان کاتولیک میزان محبوبیت او از ۶۰ درصد به ۴۸ درصد رسیده است.

بزرگ‌ترین تغییر محسوس در این نظرسنجی کاهش ۱۸ درصدی سفیدپوستان میانه‌رو پروتستان حامی ترامپ است؛ به طوری که تعداد افراد راضی نسبت به عملکرد ترامپ در این گروه از ۶۲ درصد در ماه مارچ به ۴۴ درصد در ماه آوریل نزول کرده است. (در بین پروتستان‌های غیرسفیدپوست میزان محبوبیت ترامپ تغییری نسبت به قبل نکرده است.)

به طور کلی ۴۳ درصد از امریکایی‌ها با اکثر یا بسیاری از دیدگاه‌های ترامپ موافق هستند. این عدد در ماه مارچ به ۴۹ درصد افزایش یافته بود.

به گفته ناتالی جکسون، مدیر تحقیقاتی مؤسسه دین‌پژوهی عمومی:” افزایش ناگهانی محبوبیت ترامپ در ماه مارچ به ویژه در بین سفیدپوستان انجیلی امری غیر معمول بود که بیشترین میزان محبوبیت او در بین این گروه در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به شمار می‌رفت. بنابراین آنچه در ماه آوریل در نظرسنجی مشاهده می‌کنیم، بازگشت میزان رضایت از او به میزان قبل از ماه مارچ است.”

جکسون همچنین معتقد است که:” افزایش محبوبیت ناگهانی ترامپ در ماه مارچ نتیجه هیجان کوتاه‌مدت مردم در هنگام روبه‌رو شدن با بحران جدید بود، به ویژه آنکه امریکایی‌ها می‌توانستند بیشتر ترامپ را در تلویزیون در حال پاسخگویی درباره شرایط مربوط به کرونا مشاهده کنند. آنها در واقع بیشتر از آنکه به مضمون حرف‌های او توجه کنند، حضور او در مقابل رسانه‌ها برای پاسخگویی را مورد نظر قرار می‌دادند. اما با بحرانی شدن شرایط، این هیجان کمرنگ شد.”

در نظرسنجی اخیر به صورت تلفنی نظر ۱۰۰۸ بزرگسال امریکایی از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ آوریل به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی سنجیده شد. به گفته جکسون میزان محبوبیت ترامپ احتمالاً تا پیش از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ همچنان نوسانی خواهد بود.

مترجم: نفیسه نیکبخت

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.