نماینده مجلس مصری خواستار حذف دین از کارت شناسایی است

اسماعیل نصرالدین یکی از نمایندگان مجلس مصر اعلام کرد تصمیم دارد پیش‌نویسی را به مجلس مصر ارائه کند که در صورت تصویب آن گزینه دین از کارت شناسایی مردم حذف خواهد شد.

به گزارش دین‌آنلاین، منشور منطقه شمال افریقا در مصر سه دین اصلی آسمانی را به رسمیت شناخته و به آزادی اعتقاد و انجام اعمال دینی تصریح کرده است، اگرچه در ماده دوم قانون اساسی مصر اسلام به عنوان دین رسمی کشور شناخته شده و اصول قوانین امروز در مصر بر اساس قوانین شریعت اسلامی است.

نصرالدین می‌گوید: در این تصمیم خود تحت تاثیر عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر است که در سخنرانی اخیر خود در انجمن بین المللی جوانان جامعه ایده‌آل را جامعه‌ای دانسته بود که "دارای تنوع و تساهل مذهبی باشد و هرکس بتواند هردینی را که بخواهد انتخاب کند و یا حتی بی‌دین باشد."

اما مصر واقعی با مصر ایده‌آل سیسی بسیار فاصله دارد. آتئیسم همچنان در این کشور که در تسلط اسلام‌گرایان محافظه‌کار است، به عنوان تابو محسوب می‌شود. همچنین اقلیت مسیحیان در این کشور نیز با تبعیض فراوانی روبه‌رو هستند. بر اساس قوانین ارتداد نیز افرادی که اعلام بی‌دینی می‌کنند، مورد پیگرد قرار می گیرند و آتئیست‌ها اگر به هریک از سه ادیان ابراهیمی بی‌احترامی کنند ممکن است به حدود ۵ سال زندان محکوم شوند.

نصرالدین می‌گوید برای ایجاد جامعه ایده‌آل مورد نظر باید همه اسناد رسمی مورد اصلاح قرار بگیرند و یکی از آنها کارت شناسایی است. او تصمیم دارد برای تصویب پیشنهاد خود به جمع‌آوری امضای نمایندگان مصر بپردازد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.