تظاهرات در اسرائیل؛ یهودیان خواهان عبادت مختلط در کنار دیوار غربی اورشلیم هستند

در رژیم اسرائیل تنها مسلمانان معترض نیستند که با تظاهرات به دولت غاصب اعتراض می‌کنند. یهودیان ارتدوکس و غیرارتدوکس نیز که اختلافات عمیق با هم دارند در موضوعات متفاوت هرازچندی علیه دولت به پا می‌خیزند. این بار نیز به‌رغم درخواست نخست‌وزیر اسرائیل از مردم برای صبوری کردن،خاخام‌های غیرارتدکس از اقصی‌نقاط جهان در اعتراض به بدعهدی دولت اسرائیل، تظاهرات به راه انداختند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، تظاهرات اعتراض‌آمیز خاخام‌های غیرارتدکس در اعتراض به بدعهدی رژیم اسرائیل در تمهید مکانی ویژه برای عبادت در دیوار غربی اورشلیم (از جمله عبادت به صورت مختلط) بوده است.

این اعتراضات در حالی صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم از مردم خواسته بود درباره این مسئله صبوری به خرج دهند. اما مردم معتقدند که اسرائیل درباره این موضوع به‌کندی و بااکراه عمل می‌کند و لذا خشم آنها نسبت به دولت اسرائیل فزونی یافته است.

رژیم اسرائیل بالاخره پس از سه سال مذاکره در ماه ژانویه وعده‌ داده بود که فضای تساوی‌گرایانه‌ای برای نیایش یهودیان در دیوار غربی تدارک ببیند. باوجود این، اهمال اسرائیل در این‌باره به اعتراض یهودیان انجامید و سبب شد معترضان به این مکان مقدّس وارد شوند.

گفتنی است میان معترضان و مأموران امنیتی، زمانی که مأموران تلاش کردند آنها را به عقب برانند، برخوردهایی خشونت‌آمیز در گرفته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.