بیشتر کسانی که در رکاب حضرت علی جنگیدند از اهل سنت بودند

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر روز دوشنبه در دیدار با اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی نگاه خود درباره مسئله وحدت را تبیین کرد.

آیت الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه نقش نمایندگان اهل سنت مجلس در حفظ انسجام و وحدت بسیار مهم است، گفت: رمز موفقیت ما در وحدت، انسجام و همبستگی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: ما اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم می بینیم همواره در برهه های مهمی از تاریخ اسلام اتحاد کاملی در میان مسلمانان وجود داشته است که می توانیم از این اتحاد الگوبرداری کنیم برای مثال بیشتر کسانی که در رکاب حضرت علی(ع) در جنگ های مختلف جنگیدند و به شهادت رسیدند از اهل سنت بودند این نشان می دهد که بزرگان اسلام هیچ تفاوتی بین شیعه و اهل سنت قائل نبودند.
 وی با بیان اینکه تمام هدف دشمنان اسلام ایجاد دشمنی، تفرقه و نفاق در میان امت اسلامی است، گفت: وحدت مقوم هویت جامعه اسلامی است و اگر جامعه ای وحدت نداشته باشد دیگر اسلامی نیست.
 دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه وحدت مقوم هویت جامعه اسلامی است به بیان ویژگی های هویت اسلامی پرداخت و تاکیدکرد: عزت و سربلندی، پیروزی، یکپارچگی و وحدت و برتری آوری از ویژگی های هویت اسلامی است.
آیت الله اراکی در ادامه افزود: هرجا که موفق عمل کردیم و به نتایج مثبتی رسیدیم به خاطر اسلامیت و عمل به اسلام بوده است و هرجا که ضعف داشتیم نشانه عملکرد ضعیف ما و نبود اسلامیت بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اگر در جوامعی تفرقه به وجود می آید به خاطر این است که در اسلامیت آن خلل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین مسئله وحدت و تقریب است، گفت: ما در مجمع جهانی تقریب به مسئله تقریب فقط با انگیزه دینی و شرعی نگاه می کنیم و اساس کار ما هم بر این نکته استوار است بنابراین مسئله تقریب برای ما یک تاکتیک یا یک استراتژی سیاسی نیست.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر نقش مهم نمایندگان اهل سنت در مسئله تقریب، اظهار داشت: نمایندگان اهل سنت از پتانسیل بسیار بالایی برای حمایت از تقریب و تقویت وحدت برخوردارند.

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر روز دوشنبه در دیدار با اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی نگاه خود درباره مسئله وحدت را تبیین کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.