تفاوت دیدگاه جمهوری‌خواهان با دیگر مردم امریکا درباره تبعیض

بیشتر بینندگان و دنبال‌کنندگان فاکس نیوز، محافظه‌کاران مسیحی هستند که معتقدند مسیحیان با بیشترین تبعیض در امریکا مواجهند.

اکثر بیننده‌های شبکه فاکس نیوز در آمریکا تصور می‌کنند که با مسیحیان در این کشور با عدالت و برابری رفتار نمی‌شود. اما هنگامی که از همین گروه پرسیده می‌شود که آیا سیاه‌پوستان آمریکایی نیز با تعصب و بی‌عدالتی روبه‌رو هستند، پاسخ حدود یک سوم آنها مثبت است.

بر اساس پژوهش موسسه پژوهش مذهب عمومی، از جمهوری‌خواهان بیننده فاکس نیوز خواستند که گروه‌هایی را که از نظر آنها در آمریکا با تبعیض روبه‌رو هستند مشخص کنند. پاسخ ۷۳ درصد آنها مسیحیان و ۵۸ درصد، مردم سفیدپوست بود. در این میان، حدود ۳۶ درصد آنها سیاه پوستان، ۳۴ درصد، لاتین‌ها در آمریکا و ۲۷ درصد، آسیایی‌ها را مورد تبعیض و بی عدالتی در آمریکا دانستند.

اکثر جمهوری‌خواهان حامی فاکس نیوز- حدود ۴۰ درصد از جمهوری‌خواهان، فاکس نیوز را معتبرترین شبکه خبری تلویزیون می‌دانند- مسیحیان انجیلی سفیدپوست هستند. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد در بین گروه‌های مذهبی مختلف، سفیدپوستان اوانجلیک بیشتر از هر گروه دیگری به فاکس‌نیوز اعتماد می‌کنند.

در مقابل، درمیان جمهوری‌خواهانی که فاکس نیوز را معتبرترین شبکه خبری نمی‌دانند، ۵۴ درصد، مسیحیان در آمریکا و ۵۶ درصد، سفیدپوستان در آمریکا را گروه‌هایی تصور می‌کنند که با تبعیض فراوانی روبه‌رو هستند* همچنین ۶۲ درصد آنها سیاه‌پوستان آمریکا، ۵۳ درصد، لاتین‌تبارها و ۴۳ درصد، آسیایی‌ها را گروه‌های مواجه با بی‌عدالتی و تبعیض می‌دانند.

چه جمهور‌خواهان حامی فاکس‌ نیوز و چه جمهوری‌خواهان مخالف آن، در دیدگاه خود درباره اقشار تحت تبعیض در آمریکا با عموم مردم آمریکا عمیقا متفاوت‌اند. فقط ۳۷ درصد آمریکایی‌ها معتقدند مسیحیان و ۳۲ درصد باور دارند که سفیدپوستان در آمریکا با تبعیض مواجهند. ای درحالی ‌است که در بین کل آمریکایی‌ها ۷۵ درصد آنها، سیاه‌پوستان، ۶۹ درصد، لاتین تبارها و ۵۵ درصد، آسیایی‌ها را گروه‌های مواجه با تبعیض و بی‌عدالتی می‌دانند.

همچنین، جمهوری‌خواهانِ بیننده شبکه فاکس نیوز بیشتر از هر گروه دیگری حامی باورهای دینی دونالد ترامپ هستند که در سال‌های پیش گروه مذهبی خود را ازپرسبیتریان به مسیحی بدون وابستگی گروهی تغییر داده است، به گونه‌ای که حدود ۷۰ درصد جمهورخواهان بیننده فاکس نیوز معتقدند ترامپ با اعمال و رهبری‌اش ارزش‌های مذهبی را به نمایش درمی‌آورد.

 

مترجم: نفیسه نیک‌بخت

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.