آیا همچنان ترامپ آرای رهبران دینی را به نفع خود دارد؟

رهبران مذهبی در حالی حمایت خود را از بایدن افزایش می دهند که در مقابل تعداد مسیحیان انجیلی حامی ترامپ به شدت کاهش یافته‌است.

بیش از هزار و شش‌صد رهبر مذهبی در امریکا رسماً از رأی به جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر حمایت کردند. نام مسیحیان انجیلی نیز در میان این رهبران مذهبی به چشم می‌آید؛ کسانی که در روند انتخابات قبل هوادار ترامپ بودند و اکنون از او روی برگردانده‌اند.

بیشتر هواداران مذهبی بایدن از میان کاتولیک‌ها، اوانجلیک‌ها و پروتستان‌های میانه‌رو هستند. دوگ پگیت، مدیر اجرایی سازمان انتخاباتی مسیحی “رأی به خیر عمومی” می‌گوید: “حمایت کم‌سابقه گروه‌های دینی از جون بایدن نشان‌دهنده نامهربانی و رفتار دور از نجابت دونالد ترامپ است، که به قیمت این انتخابات برای او تمام شد. ”

براساس داده‌های ارائه شده این سازمان مذهبی، بیانیه‌ای که در حمایت از بایدن منتشر شده است، دربرگیرنده بزرگ‌ترین جمع رهبران مذهبی است که در تاریخ مدرن از یک نامزد دموکرات پشتیبانی کرده‌اند.

به گفته پگیت، چهار سال پیش، بسیاری از رأی‌دهندگان مذهبی امریکایی تصمیم گرفتند متفاوت عمل کنند و به شخصیتی مانند ترامپ فرصت بدهند، اما پس از مشاهده بی‌رحمی و فساد او، بخش بسیاری از آنها از او رویگردان شدند.

بایدن، که دائماً از تأثیر باورهای دینی بر ثباتش در دوران چالش‌های زندگی می‌گوید، امیدوار است بتواند رأی کاتولیک‌های ایالت‌های سرنوشت‌ساز که هنوز درباره تصمیم خود در ماه نوامبر شک دارند را به خود جذب کند.

برخی از اسقف‌های کاتولیک در ماه‌های گذشته رسماً مخالفت خود را با سیاست‌های ترامپ اعلام کردند. ماه گذشته، بیش از ۱۵۰ راهبه، عالم و فعال کاتولیک، نامه سرگشوده‌ای را در مخالفت با رئیس جمهور امریکا منتشر کردند و در آن ترامپ را کسی خواندند که “ارزش‌های بنیادین آموزه‌های اجتماعی کاتولیک را به استهزا گرفته است.”

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۰ درصد مسیحیان انجیلی سفیدپوست به دونالد ترامپ رأی دادند. آن‌ها با شخصیت عجیب او کنار آمدند، به امید آنکه او حامی باورهای محافظه‌کارانه باشد و برای مناصب قضایی امریکایی کسانی را معرفی کند که مخالف سقط جنین باشند.

با این حال، نظرسنجی‌های جدید، حاکی از تغییر دیدگاه بخش مهمی از این گروه مسیحیان نسبت به ترامپ ترامپ و گرایش آنها به جو بایدن به ویژه در ایالت‌های سرنوشت‌ساز است.

گروهی با نام “حامیان حق زندگی برای بایدن” شکل گرفته است، که با وجود حفظ مخالفت خود با دیدگاه جو بایدن بر روی مسئله سقط جنین، معتقدند “در مجموع سیاست‌های مورد نظر بایدن در مقایسه با دونالد ترامپ، هماهنگی بیشتری با اخلاقیات کتاب مقدس دارد.”

یکی از رهبران مذهبی هوادار بایدن، رونالد سیدر، رئیس سازمان ” مسیحیان انجیلی برای کنش اجتماعی” می‌گوید: من از همه، به‌خصوص از اوانجلیک‌ها، درخواست کرده‌ام در انتخابات آتی به بایدن رأی بدهند. چراکه فقر، نژادپرستی، کمبود مراقبت‌های بهداشتی عمومی و بحران تغییرات اقلیمی موضوعاتی “در حمایت از حق زندگی” هستند و در این امور و بسیاری مسائل دیگر، دیدگاه‌های بایدن بسیار نزدیک‌تر به باورها و ارزش‌های کتاب مقدس است.

 

مترجم: نفیسه نیکبخت

منبع گاردین
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.