اکثر امریکایی‌ها برای مقابله با کرونا دعا می‌کنند

تلاش‌ها در سراسر امریکا برای مقابله با ویروس کرونا نقش بسیاری بر تغییر وضعیت کاری، تحصیلی و مذهبی مردم گذاشته است و به همین دلیل اکثر امریکایی‌ها این روزها برای غلبه بر شیوع ویروس کرونا دست به دعا برداشته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو مسیحیان انجیلی با ۸۲ درصد بیشترین گروهی در میان مردم بوده‌اند که به عبادت و دعای خود برای مقابله با کرونا اشاره کرده‌اند.

حدود ۳۶ درصد از افراد بدون دین رسمی و ۱۵ درصد از کسانی که هرگز یا به ندرت در زندگی خود عبادت کرده‌اند نیز در زمره اکثریتی هستند که برای غلبه به شرایط موجود به دعا متوسل شده‌اند.

در این میان بر اساس نظرسنجی زنان بیشتر از مردها، سیاه پوستان بیشتر از سفیدپوستان و لاتین‌ها، مسن‌ترها بیشتر از جوانان و جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات‌ها اعلام کردند که برای غلبه بر کرونا به عبادت پرداخته‌اند.

از میان کسانی که بر اساس نظرسنجی‌های قبلی مرکز پیو گفته بودند حداقل ماهی یک یا دوبار در آیین و مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، در بررسی جدید حدود ۵۹ درصد به عدم شرکت خود در آیین مذهبی پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرده‌اند.

همچنین ۵۷ درصد گفته‌اند که در حال حاضر مراسم مذهبی را به صورت آنلاین یا از تلویزیون دنبال می‌کنند. در هفته‌های اخیر فعالیت مذهبی مجازی با رشد قابل توجهی روبه‌رو شده است و یکی از وبسایت هایی که سرویس مذهبی مجازی ارائه می‌دهد افزایش دوبرابری مبالغ کمک مالی نسبت به سال گذشته را شاهد بوده است.

ترجمه: نفیسه نیکبخت

منبع: ایندپندنت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.