کدام ایالت‌های امریکا گردهمایی‌های مذهبی را ممنوع کرده‌اند

شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث شده است که حکمرانان ایالت‌های مختلف در این کشور سیاست‌های محدود کننده برای عبور و مرور و حضور در مکان‌های عمومی وضع کنند. اما هرچه مدت زمان این شیوع افزایش می‌یابد این سؤال ایجاد می‌شود که آیا گروه‌های دینی به ویژه آنهایی که در اوج روزهای مربوط به جشن‌های مذهبی قرار دارند نیز باید از گرد هم آمدن منع شوند یا این موضوع موجب نقض حقوق و آزادی‌های مذهبی است؟

اکثر ایالت‌های آمریکا سیاست “در خانه بمانید” را اجرا کرده‌اند، از جمع شدن بیش از ۱۰ نفر جلوگیری می‌کنند و از فاصله گذاری اجتماعی به مقدار ۶ فوت حمایت کرده‌اند. اما آن‌ها دقیقاً مشخص نکرده‌اند که چگونه این قوانین و محدودیت‌ها به گروه‌های دینی اعمال شود.

برخی از ایالت‌ها با اشاره به امکان شیوع بیشتر کرونا هرگونه دورهمی های مذهبی را ممنوع کرده‌اند، برخی دیگر برای برگزاری مراسم عبادت دسته جمعی در شرایط خاصی مجوز صادر کرده‌اند و در برخی از ایالت‌ها نیز همچنان گردهمایی‌های دینی بدون هیچ گونه محدودیتی برگزار می‌شود.

برای مثال محدودیت‌های وضع شده در ایالت‌های فلوریدا، میشیگان، نیومکزیکو، پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی و ویرجینیای غربی مراسم و گردهمایی‌های مذهبی را در بر نمی‌گیرد و این ایالت‌ها باوجود اینکه مردم را به رعایت شرایط دعوت می‌کنند، مراسم مذهبی را در رده فعالیت‌های ضروری قرار داده و منعی برای آن قائل نشده‌اند.

در ایالت‌های آلاباما، کولورادو، جورجیا، ایندیانا، میسوری، کارولینای شمالی، اوهایو، اورگان، تنسی و ویسکانسین گردهمایی‌های دینی ممنوع نشده است، اما باید تحت شرایط خاصی انجام شود.

این شرایط عموماً شامل ممنوعیت گردهمایی بیش از ۱۰ نفر و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی است. در مقابل دو گروه ذکر شده، حکمرانان ایالت‌ها شهرهای هاوایی، مریلند، مونتانا. نوادا، نیوجرسی، رودآیلند، ویرجینیا، ورمونت و واشنگتن برای گردهمایی‌های دینی استثنا قائل نشده‌اند و محدودیت‌های اعمال شده در این ایالت‌ها گروه‌های مذهبی را نیز در بر می‌گیرد.

مترجم: نفیسه نیکبخت

منبع: رلیجن نیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.