نگاه جمهوری‌خواهان به مسلمانان

بر اساس تحقیق جدیدی که روز چهارشنبه منتشر شد، در میان غیر مسلمانان آمریکا، جمهوریخواهان به طور بالقوه دیدگاه منفی تری نسبت به مسلمانان دارند.

تینک تنک آمریکای جدید که با موسسه مسلمانان آمریکا همکاری میکند پیش از انتخابات میان دوره ای 6 نوامبر  با 1165 نفر در چهار کلانشهر آمریکا مصاحبه کرده است و این نتایج بر اساس این تحقیق منتشر شده است.
هدف این تحقیق بررسی میزان پیش داوریهای منفی امریکایی‌ها نسبت به مسلمانان در آستانه انتخابات و تاثیر این افکار در رای دهی به دموکرات‌ها یا جمهوریخواهان بوده است.

پژوهشگران میگویند با روی کار آمدن دولت ترامپ تقسیم بندیهای نژادی و مذهبی و اقتصادی در آمریکا بسیار برجسته شده است و دولت ترامپ بر احساسات ضد مسلمان سرمایه گذاری بسیار کرده است و پایه رای آوردن خورد را نیز بر همین احساسات دگرستیزانه استوار کرده است.
ترامپ اخیرا یک گروه از مهاجران به خاک این کشور را با لقب «مهاجمان» نامیده بود و گفته بود در میان این مهاجمان خاورمیانه‌ای‌ها حضور پر رنگ تری دارند.
بر اساس شاخصهای این تحقیق افرادی که به لحاظ ایدئولوژِی سیاسی به جمهوریخواهان تعلق دارند نگاه منفی‌تری به مسلمانان دارند.
هفتاد و یک درصد از کسانی که خود را جمهوریخواه نامیدند گفته‌اند معتقد نیستند اسلام با ارزش‌های آمریکایی سازگار باشد. شصد ردصد از شرکت کنندگان گفته اند مسلمانان آمریکا به اندازه غیر مسلمانها وطن پرست نیستند.
پنجاه و شش درصد از جمهوریخواهان نیز گفتند که در صورت ساخته شدن مسجد در محله خود احساس ناامنی خواهند کرد.
با این حال 85 درصد از کل شرکت کنندگان در این تحقیق گفته اند «تنوع و تکثر نژادی و دینی برای آمریکا مفید است» همین درصد از شرکت کنندگان نیز حضور کلی مسلمانان را برای اقتصاد آمریکا مثبت ارزیابی کرده‌اند.

منبع: سایت گفتگوی ادیان
www.iid.org.ir

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.