ده دروغ ترامپ درباره مسلمانان

دونالد ترامپ در طول دورۀ کوتاه تصدّی سیاسیِ خود از اسلام‌هراسی به عنوان ابزاری برای اشاعۀ اطلاعات غلط و نفرت‌پراکنی دربارۀ مسلمانان استفاده کرده است تا از این طریق جای پای خود را محکم کند و با رقبایش به مقابله بپردازد. لذا جای تعجّب نیست که ظرف دو سال گذشته، جرائم ناشی از نفرت نسبت به مسلمانان در ایالات متّحده افزایش یافته است.

به گزارش دین آنلاین به نقل از هافینگتون پست، بیش از دو سال از زمانی که ترامپ درخواست ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را مطرح کرد می‌گذرد و تقریباً یازده ماه است که کابینۀ او ممنوعیتی مسافرتی را برای تعدادی از کشورهای مسلمان‌نشین وضع کرده است.

ده مورد از افتراها و دروغ‌های بزرگ ترامپ دربارۀ مسلمانان:

1. دروغ ترامپ دربارۀ وقوع حملۀ تروریستی در سوئد
در فوریۀ 2017، ترامپ خطاب به جمعیت مردم در فلوریدا گفت: "ما باید از امنیت کشورمان محافظت کنیم. ببینید در آلمان چه اتّفاقی دارد می‌افتد. ببینید شب گذشته در سوئد چه اتفاقی افتاد!"

درپیِ این سخنانِ ترامپ، کارل بیلت، نخست‌وزیر سابق سوئد در توئیتر نوشت: "سوئد؟ حملۀ تروریستی؟ترامپ چه می‌گوید؟!"
 

2. ترامپ می‌گوید همسایگان مسلمانِ جنایتکاران سن برنادینو بمب‌های زیادی را در آپارتمان او دیده بودند
ترامپ در اشاره به حادثۀ تیراندازی سن برنادینو، به همسایگان مسلمانِ جانیان اتّهام زد و گفت آنها از پیش دیده بودند که بمب‌های بسیاری در آپارتمان آن دو نفر وجود دارد، اما به پلیس گزارش نداده بودند.
3. داستان ساختگی دربارۀ کشتار شورشیان مسلمان به ضرب گلوله‌های آغشته به خون خوک
ترامپ در کمپین انتخاباتی خود بارها داستانی ساختگی را تعریف کرد و مدّعی شد که درگیرودار شورش «مورو» در فیلیپین، فرماندۀ آمریکایی، جان پرشینگ شورشیان مسلمان را به ضرب گلوله‌های آغشته به خون خوک از پا درآورد.
 
4. به اشتراک گذاشتن تصاویر ویدئویی تحریک‌آمیز و ضدّاسلامی
ماه گذشته ترامپ ویدئوهای دروغینی در توئیتر به اشتراک گذاشت؛ از جمله فیلم حملۀ یک نوجوان مومشکی به یک نوجوان بلوند که به کمک عصا راه می‌رفت با این عنوان دروغین: «حملۀ مهاجر مسلمان به پسر هلندی که با عصا راه می‌رفت.»

پیرو ارسال این فایل ویدئوی، دولت هلند معترض شد و اعلام کرد که شخص مومشکی که یک هلندی بوده که براساس قانون هلند محکوم شده است.
 

5. ادعای دروغین ترامپ مبنی بر تروریستی بودنِ سرقت کازینو
در ژوئن 2017 ترامپ اظهار داشت: "ما برای قربانیان حادثۀ حملۀ تروریستی مانیلا دعا می‌کنیم."

در حالی که به گزارش سی‌ان‌ان، فرماندۀ کلّ فیلیپین دربارۀ این حادثۀ تیراندازی اعلام کرد که این حادثه جنبۀ تروریستی نداشته و کار یک سارق و صرفاً با نیّت دزدی بوده است.
 

6. این دروغ ترامپ که مادر کاپیتان مسلمان اجازۀ حرف زدن نداشت
در سال 2016 خضرخان و غزاله‌خان، پدرومادر همایون خان ستارۀ مسلمان (که در جنگ عراق کشته شده بود) روی سن آمدند تا نسبت به ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا اعتراض کنند، اما غزاله خان کلامی به زبان نیاورد. پیرو این اتّفاق، ترامپ دربارۀ علت سکوت غزاله خان گفت: "او حرفی برای زدن نداشت. شاید اصلاً اجازۀ حرف زدن نداشت." در حالی که غزاله خان بعداً این موضوع را تکذیب و دلیل دیگری برای سکوت خود ذکر کرد.
 
7. ادّعای ترامپ مبنی بر این که هیلاری کلینتون قصد داشت اجازه دهد 620000 پناهندۀ مسلمان سوری وارد آمریکا شوند.

8. این دروغ ترامپ که مسلمانان نمی‌خواهند خود را با فرهنگ آمریکا هماهنگ سازند.

9. این دروغ آشکار که هزاران تن از مسلمانان حادثۀ یازده سپتامبر را جشن گرفتند.

10. ادّعای دروغین ترامپ دربارۀ مسلمان بودن باراک اوباما.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.